وبلاگ آموزشی استاد شایسته

وبلاگ آموزشی استاد شایسته

انتخابی از مطالب و داستانهای آموزنده درباره مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، موفقیت ، سلامت؛ و نظرات شخصی نویسنده
وبلاگ آموزشی استاد شایسته

وبلاگ آموزشی استاد شایسته

انتخابی از مطالب و داستانهای آموزنده درباره مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، موفقیت ، سلامت؛ و نظرات شخصی نویسنده

نگاهی به تجارت میلیارد دلاری صادرات جهانی عسل (+ اینفوگرافی)

در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰، قدرت‌های کشاورزی چون چین، آرژانتین و اوکراین همواره جایگاه خود را به عنوان تولیدکنندگان برتر عسل در جهان حفظ کردند و هزاران تن عسل را در سطح جهانی صادر کردند.

آیا می‌دانستید که صنعت صادرات عسل امروزه ارزشی میلیاردی دارد؟ در دو دهه گذشته، تقاضا برای این ماده غذایی در صنایع مختلفی از جمله مراقبت‌های پوستی و پزشکی رشد چشمگیری داشته است. در اینفوگرافی زیر، صنعت صادرات جهانی عسل را از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ را به تصویر می کشد. 

ادامه مطلب ...

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟

هر اقدامی که انجام می‌دهیم نتایجی در پی دارد که گاهی می‌توان به صورت دقیق و کمی آن را اندازه‌گیری کرد و گاهی فقط می‌توان به کیفیت خروجی موردنظر اکتفا کرد. در دنیای تبلیغات نیز به همین صورت است و هر کاری که بکنید در نهایت به دنبال بازخورد و سنجش آن هستید.
تبلیغات به دو فضای کلی آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شود و برخلاف تبلیغات آفلاین، در تبلیغات آنلاین با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توان تمام شاخص‌ها و اهداف مشخص شده را اندازه‌گیری کرد. شاخص‌های کلیدی عملکرد بخش مهمی از فرایند دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فضای آنلاین هستند که نشان می‌دهند تا چه اندازه توانسته‌اید به اهداف تعریف شده خود نزدیک شوید.
شاخص‌های کلیدی عملکرد به ما می‌گویند آیا هدف‌گذاری ما درست بوده، آیا در پیمودن مسیر درست عمل کرده‌ایم، چقدر به اهداف نزدیک هستیم و… . به راحتی می‌توانید با اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد ببینید که کدام‌یک از اهداف کسب و کارتان محقق شده است.
در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با مفهوم شاخص کلیدی عملکرد (KPI) آشنا شویم و مفصل درباره ایجاد، کاربرد، اهمیت و اصلاح این شاخص‌ها صحبت کنیم.  ادامه مطلب ...