وبلاگ آموزشی استاد شایسته

وبلاگ آموزشی استاد شایسته

انتخابی از مطالب و داستانهای آموزنده درباره مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، موفقیت ، سلامت؛ و نظرات شخصی نویسنده
وبلاگ آموزشی استاد شایسته

وبلاگ آموزشی استاد شایسته

انتخابی از مطالب و داستانهای آموزنده درباره مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، موفقیت ، سلامت؛ و نظرات شخصی نویسنده

فریلنسری یا شغل آزاد در منزل

بیش از 100 شغل آزاد پیشنهادی برای شما
در شرایط اقتصادی کنونی، همه افراد به‌ دنبال کسب درآمد بیشتر هستند. 

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند که با انجام دادن کار در منزل، به همسران خود در مخارج زندگی کمک کنند یا از طریق کسب درآمد در خانه، برای خود استقلال مالی ایجاد کنند. ایده‌های زیادی برای کار در منزل وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند در کنار تربیت کودکان و مدیریت محیط خانواده به آن‌ها بپردازند. 

حتی بانوان شاغل که ساعت کاری کوتاهی دارند هم می‌توانند از انواع ایده کار در منزل استفاده کنند و درآمد خود را بیشتر کنند. هر کدام از این ایده کار در منزل که ذکر خواهند شد، اگر با جدیت، پشتکار و کمی خلاقیت و نوآوری انجام شوند می‌توانند به یک کسب‌ و کار بزرگ تبدیل شوند.

 

 پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تاریخچه مشاغل خانگی

تاریخچه مشاغل خانگی به زمان‌های ابتدایی انسان باز می‌گردد. می‌توان گفت از زمانی که انسان با مفهوم خانه و زندگی اجتماعی آشنا شده است، واژه شغل خانگی نیز معنا پیدا کرده است. شاید بتوان این را مطرح کرد که انسان در ابتدای تاریخچه کاری خود ابتدا از مشاغل خانگی شروع کرده و سپس در قرون بعدی توانسته شغل خود را در جایی خارج از خانه خود گسترش دهد.

نیاکان ما در خانه

اجداد ما و انسان‌های نخستینی که کار خود را با کشاورزی شروع کرده بودند، در واقع زمین‌های اطراف خانه خود را به عنوان زمین زراعی انتخاب می‌کرد. یا اینکه در اطراف زمین‌های حاصلخیز خانه خود را بنا می‌کرد تا بتوانند از محیط زندگی خود امرار معاش کنند و شغلی داشته باشند. به صورتی دیگر افراد در جوامع سنتی بیشتر به کشاورزی و مشاغل خانگی روی می‌آوردند. مشاغل خانگی اولیه بیشتر توسط بانوان ایجاد و اجرا می‌شد، این مشاغل شامل: پارچه بافی، حصیر بافی، گلیم بافی، بافت فرش، پخت شیرینی و کلوچه، سفالگری و… بود که بسیاری از مادربزرگ‌ها نیز تا امروز این سنت‌ها را زنده نگه داشته‌اند. در مقاله ۹۹ مشاغل خانگی پرسود بسیاری از مشاغل نوین و فناورانه هستند.

بحران های اقتصادی زمینه ساز فعالیت افراد در مشاغل خانگی

این رویه تا مدت‌ها ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۷۳ و با بحران اقتصادی اپک مردم دوباره به مشاغل خانگی توجه کردند و کسب و کارهای خانگی خود را راهی برای نجات و کسب درآمد یافتند. در این دوران توجه ویژه‌ای به درآمدزایی در خانه شد و نتیجه آن بسیار مطلوب بود زیرا افراد می‌توانستند با کمترین سرمایه درآمدی برای خانواده خود کسب کنند. در این دوران بازار با نیازهای زیادی روبرو شد که افراد می‌توانستند با امکاناتی که در خانه خود دارند این نیازها را برطرف کنند و درآمد خوبی داشته باشند.این دوران باعث شد که دولت‌ها نیز توجه ویژه‌ای به ایجاد زمینه‌ مناسب برای کسب و کارهای خانگی داشته باشند و از این مشاغل حمایت کنند. زیرا در بحران‌های اقتصادی مشاغل خانگی کمترین صدمه را می‌بینند و می‌توانند به راحتی در این بحران‌ها مقاومت کنند.

 

آیا میدانستید مشاغل خانگی در ابتدا مفهومی برای کسب و کارهای روستایی بوده؟

اولین باری که در مورد مشاغل خانگی تحقیق شد، در سال ۱۹۷۸ بوده و از لغت کسب و کار خانگی استفاده کردند. این لغت در اصل به معنای صنعت روستایی است و اولین بار توسط ماریون بر استفاده شده است. ماریون بر تحقیقات خود را بر مبنای اینکه زنان خانه‌دار در آمریکا چه فعالیتی دارند، شروع کرد و توانست از این طریق مقاله‌ها و اطلاعات جالبی را به دست آورد.در ادامه این مقاله توضیحات کاملی درباره معافیت مالیاتی مشاغل خانگی و بیمه و غیره داریمو در پایان ۹۹مشاغل خانگی پرسود را معرفی کرده ایم.

زنان پیشروهای کار در منزل

طبق این تحقیقات ۴۰ هزار خانم خانه‌دار مسائل و مشکلاتی که در مورد مشاغل خانگی داشتند را بیان کردند. این در واقع نشان دهنده شاغل بودن خانم‌های خانه‌دار آمریکایی است که در فضای منزل خود اقدام به تولید محصولاتی برای فروش می‌کنند. پس از ۲ سال تحقیق و مطالعه بر روی مقالات ماریون بر انجمنی به نام کارخانگی و تاجرین زن، برای حمایت از کسب و کارهای خانگی ایجاد شد تا بتوانند مشکلات و معضل‌های این شاغلین را کمتر کنند.

تاریخچه مشاغل خانگی در ایران

کسب و کارهای خانگی در ایران قدمت زیادی دارد که ما امروزه آثار آن را در صنایع دستی هنوز می‌بینیم و از دیدن آن‌ها لذت می‌بریم. خانم‌های خانه‌دار در دوران قدیم به تولید مواد و وسایل زیادی در خانه خود اقدام می‌کردند. از این وسایل می‌توان به حصیر، گلیم و گبه، پارچه‌هایی با بافت زیبا و بسیاری دیگر صنایع دستی اشاره کرد. تمامی این محصولات در محیط خانه و در کنار کارهای دیگری که روستاییان انجام می‌دادند، تولید می‌شد و سپس برای فروش آن‌ها یکی از افراد خانواده به بازار برده می‌شد. امروزه به دلیل اینکه بسیاری از اقشار جوان روستاها اقدام به مهاجرت از روستا به شهر کرده‌اند، تولید این صنایع کمتر شده است و حتی بعضی از آن‌ها دیگر تولید نمی‌شود.

مشاغل خانگی دارای پیشینه بسیار زیادی هستند و تقریباً از ابتدای زندگی اجتماعی انسان‌ها، همراه با آن‌ها بوده‌اند.

مزایای ۹۹ مشاغل خانگی پرسود

داشتن شغلی در خانه‌ دارای مزیت‌های فراوانی است که می‌توانید با فعالیت در این مشاغل به این مزیت‌ها دست پیدا کنید. مزیت‌های مشاغل خانگی عبارتند از :

مزیت اول

ایجاد شغلی مناسب با درآمد بالا با استفاده از کمترین سرمایه! شاید بسیاری از ما علاقه داشته باشیم که در کاری فعالیت خود را آغاز کنیم اما نمی‌توانیم از پس هزینه‌های ابتدایی شروع کار بر بیاییم. تهیه فضایی برای کار، وسایل ابتدایی برای انجام آن، خرید مواد اولیه و بسیاری دیگر از هزینه‌هایی که برای تولید یک محصول نیاز است. با استفاده از فضای خانه خود می‌توانید مقدار زیادی از هزینه‌های خود را کاهش دهید. می‌توانید از وسایل موجود در خانه خود برای تولید محصولات استفاده کنید و دیگر هزینه‌های اجاره یا خرید فضای کار را نپردازید. یکی از مزیت‌های مشاغل خانگی، کاهش هزینه‌های ابتدایی کار و اختصاص کمتر سرمایه مالی است.

مزیت دوم

در خانه خود می‌توانید ریاست کنید! یکی دیگر از مزیت‌های کسب و کارهای خانگی، این است که شما استقلال کافی برای انجام کارها دارید و تمام تصمیم گیری‌ها بر عهده شما قرار دارد.

مزیت سوم

۹۹ مشاغل خانگی پرسود می‌توانند خلاقیت شما را بیشتر کنند! در تمامی مشاغل خانگی ایجاد خلاقیت در تولید یا ارائه محصولات اهمیت زیادی دارد. تنوع بالا در محصولات موجود در بازار موجب شده است که افراد به دنبال ایده‌های جدید و تازه باشند و افرادی که از چاشنی خلاقیت برای تولید محصولات استفاده می‌کنند، بیشتر می‌توانند دوام بیاورند.

در ادامه مزیت های شغل در خانه

  1. در کسب و کار خانگی ورشکستی وجود ندارد! افرادی که در کسب و کار خانگی فعالیت دارند، قادر هستند در بحران‌های اقتصادی درآمد داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که مشاغل خانگی می‌تواند در شرایط بد اقتصادی دوام بیشتری داشته باشد و افراد با شکست کمتری روبرو می‌شوند.
  2. افزایش اعتماد به نفس! داشتن شغلی که در آن رضایت خاطر دارید و می‌توانید از آن درآمد داشته باشید، موجب می‌شود که اعتماد به نفس بالاتری کسب کنید. کسب و کارهای خانگی بهترین مکان برای تحقق رؤیاهای شما محسوب می‌شود که با استفاده از آن قادر هستید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.
  3. انعطاف‌پذیری ساعات کاری! بسیاری از افراد با کار کردن در ساعات مشخصی از روز مشکل دارند و نمی‌توانند از پس آن بر بیایند. راه اندازی یکی از مشاغل خانگی می‌تواند برای آن‌ها گزینه بسیار مناسبی باشد. یکی از مزیت‌هایی که کسب و کار خانگی دارد این است که شما می‌توانید در هر ساعاتی از شبانه روز کار خود را انجام دهید.

بهترین شغل ها در خانه

  1. استفاده از نیروی کار موجود در خانواده و ایجاد فرهنگ کار! شاید در هر خانواده‌ای یک یا دو نفر باشند که احتیاج به کار دارند ولی نمی‌توانند کاری مناسب خود پیدا کنند، برای همین در فضای خانه خود بهترین شغل مدنظر خود را انتخاب می‌کنند. همچنین آن‌ها قادر هستند از دیگر افراد خانواده خود استفاده کنند و زمینه اشتغال را برای آن‌ها نیز فراهم کنند. با این کار میزان بیکاری در یک خانواده پایین می‌آید و جامعه نیز با این مشکل کمتر روبرو می‌شود.
  2. چند شغل در یک فضای کاری! شما می‌توانید با استفاده از محیط خانه خود چند شغل داشته باشید و درآمد خود را بالا ببرید. تنها با استفاده از فضای کوچکی از خانه خود چندین شغل پردرآمد را انتخاب کنید و به تمامی آن‌ها رسیدگی کنید.

مزایای دیگر این روش کسب درآمد

  1. بهترین شغل برای خانم‌های خانه‌دار! خانم‌های خانه‌داری که علاقه دارند از خود درآمدی داشته باشند اما قادر به فعالیت در خارج از خانه نیستند، با استفاده از کسب و کار خانگی می‌توانند به آرزوی خود برسند. کار در خانه می‌تواند به آن‌ها قابلیت تولید هم‌زمان یک محصول و پرورش و تربیت فرزندان را بدهد.
  2. برند خود را ثبت کنید! با راه اندازی مشاغل خانگی می‌توانید محصولات خود را به عنوان یک برند معتبر تولید و بازار معرفی کنید. بدین ترتیب می‌توانید برند خود را به تدریج گسترش داده و محصولات متنوع و بیشتری را تولید کنید. این کار علاوه بر درآمد بالا به شما، باعث ایجاد اشتغال و افزایش تولید در کشور می‌شود. بسیاری از برندهای معروف به همین طریق توانسته‌اند پس از سالها فعالیت به اسم و رسم امروزی خود دست یابند.

مشاغل خانگی دارای مزیت‌های زیادی هستند و در آن‌ها محدودیت‌های شاغل بودن بسیار کمتر وجود دارد.

بودجه و سرمایه اولیه مشاغل خانگی

همان‌گونه که قبلاً هم گفته شد، یکی از مزیت‌های مشاغل خانگی این است که می‌توان آن را با کمترین بودجه راه اندازی کرد. بسیاری از مشاغل خانگی با کمترین تجهیزات راه اندازی می‌شوند و می‌توان گفت که میزان هزینه‌هایی که در ابتدای راه اندازی می‌کنید، در ماه‌های ابتدایی فروش کالاها و خدمات برگردانده می‌شود و پس از آن قادر هستید سود خود را با توجه به هزینه‌های مواد اولیه بیشتر در نظر بگیرید.

راه اندازی کار بدون تهیه ابزار؟!

البته بسیاری از این ۹۹ مشاغل خانگی پرسود ، می‌توان با استفاده از تجهیزاتی که در منزل دارید، انجام دهید که این کار موجب می‌شود تا نیازی به خرید بسیاری از ابزارآلات را نداشته باشید. بنابراین سرمایه اولیه شما کاهش می‌یابد.بعضی از مشاغل خانگی هم هستند که نیازی به هیچ گونه سرمایه اولیه ندارند و شما تنها کافی است، مسئولیتی که در قبال آن دارید را به درستی انجام دهید. یکی از مشاغل خانگی که بدون سرمایه انجام می‌گیرد، نگهداری از حیوانات خانگی است. این نوع مشاغل معمولاً به صورت خدمات هستند و تنها نیاز به اطلاعات کافی در مورد رشته انتخابی شما دارند.

اینترنت یک ابزار مهم برای پیاده سازی ایده های ۹۹ مشاغل خانگی پرسود

در تمامی مشاغلی که شما برای راه اندازی انتخاب می‌کنید همیشه نیاز است و جزیی از سرمایه شما محسوب می‌شود، مهارت‌هایی است که باید برای راه اندازی و انجام آن‌ها داشته باشید. مهارت‌هایی که برای انجام هر شغلی لازم است و باید پیش از راه اندازی کسب و کار خود آن را به درستی بیاموزید. بسیاری از مؤسسات هستند که می‌توانند این مهارت‌ها را به شما آموزش دهند، یا حتی می‌توانید از طریق دنیای اینترنت آن را بیاموزید. در هر رشته‌ای که قصد فعالیت دارید، داشتن مهارت‌های کافی برای مشاغل خانگی بیشترین اهمیت را دارد زیرا بدون این مهارت‌ها میزان شکست شما بیشتر خواهد شد.

برای اینکه بتوانید مشاغل خانگی خود را راه اندازی کنید باید در ابتدا با توجه به شغلی که انتخاب کرده‌اید، میزان سرمایه اولیه خود را تخمین بزنید. ۹۹ مشاغل خانگی پرسود می‌توانند با کمترین سرمایه راه اندازی شده و در مدت کوتاهی به سوددهی برسند.

دسته بندی مشاغل خانگی و سازمان‌های مرتبط

مشاغل خانگی دارای دسته بندی‌های متفاوتی هستند که هر کدام از آن‌ها تعاریف جداگانه‌ای دارند و می‌توان با انتخاب یکی از این دسته‌ها درآمد بالایی داشت.

  1. صنایع دستی

یکی از ۹۹ مشاغل خانگی پرسود که از گذشته تا به امروز برای بسیاری از افراد درآمد داشته است، صنایع دستی است. صنایع دستی می‌تواند در خانه و در فضای کمی با استفاده از وسایل و سرمایه پایین انجام گیرد و برای افراد درآمد بالایی داشته باشد. کشور ما از زمان‌های گذشته تا به امروز یکی از غنی‌ترین کشورها در زمینه تولید صنایع دستی بوده است و بسیاری از ملت‌ها از کشورهای مختلف را به خود جذب کرده است. امروزه نیز کشور ایران جزو سه کشور برتر در زمینه صنایع دستی محسوب می‌شود و بسیاری از افراد از این طریق به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کرده‌اند. بسیاری از سایت‌های مختلف در سراسر دنیا علاقه دارند که محصولات صنایع دستی ایرانی را برای مشتریان خاص خود خریداری کنند.

این نوع از مشاغل خانگی مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرمایه پایین برای تولید، کمک به نگهداری فرهنگ قومی، اختصاص فضایی بسیار کم برای تولید، نیاز به داشتن مهارت‌هایی که از رسومات گذشته به یادگار مانده است و نیاز به داشتن ابزارهایی ساده و ابتدایی اشاره کرد.

تعدد مشاغل خانگی در صنایع دستی

امروزه صنایع دستی به بیش از ۳۰۰ رشته تقسیم می‌شود که بسیاری از افراد در حال فعالیت در یکی از آن‌ها هستند. شاخه‌هایی که شامل صنایع دستی می‌شوند عبارت‌اند از: صنایع دستی دریایی، صنایع دستی سنگی، رودوزی‌های سنتی، آبگینه، مستظرفه، صنایع چوبی و حصیری، صنایع فلزی، صنایع وابسته به معماری، صنایع چرمی، سفال و سرامیک و کاشی‌های سنتی، چاپ‌های سنتی، پوشاک سنتی، بافته‌های داری و زیراندازها و نساجی‌های سنتی.

  1. فعالیت‌های به اصطلاح زیر پله‌ای

این نوع از مشاغل خانگی به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند که برای اقتصاد جامعه بسیار مضر هستند. این نوع از فعالیت معمولاً اقدام به تولید محصولاتی تقلبی دارند که با سوء استفاده از نام محصولی که در بازار وجود دارد، محصولات خود را به فروش برسانند. این نوع مشاغل خانگی در واقع موجب بدنام شدن محصولات یک سازمان یا شرکت می‌شوند. افرادی که در این زمینه فعالیت دارند ممکن است به دلایل مختلف مانند فرار از مالیات، عوارض و نظارت‌های بهداشتی اقدام به این کار می‌کنند.

  1. مشاغل خانگی که شامل فعالیت‌هایی برای ارائه خدمات به مشتریان هستند

این نوع از کسب و کارهای خانگی شامل فعالیت‌هایی مانند آرایشگری، خیاطی و… می‌شوند که موجب ایجاد یک خدمت به مشتریان می‌شود. از جمله کسب و کارهایی که در این شاخه قرار می‌گیرند آموزش‌هایی است که افراد در خانه خود به دیگران می‌دهند و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

  1. خدماتی که با استفاده از کامپیوتر ارائه می‌شوند

یکی از مشاغل خانگی که امروزه طرفداران زیادی دارد، مشاغل مرتبط با کامپیوتر است. در این زمینه می‌توان به کسب و کارهایی مانند تایپ، پشتیبانی سایت، طراحی سایت، طراحی و گرافیک، برنامه نویسی و تولید محتوا اشاره کرد. با گسترش اینترنت این شاخه از مشاغل خانگی گسترش بیشتری پیدا کرده است و موجب ایجاد شغل‌های بسیاری شده است که افراد زیادی را از معضل بیکاری نجات داده است.

سازمان‌های مرتبط با مشاغل خانگی

اهمیت مشاغل خانگی در توسعه و ایجاد زمینه‌های اقتصادی به قدری زیاد است که دولت‌ها در کشورهای مختلف بودجه‌های خاصی برای آن‌ها اختصاص داده‌اند و بسیاری از سازمان‌ها را برای حمایت از آن‌ها بسیج کرده‌اند.از جمله سازمان‌هایی که برای مشاغل خانگی امکاناتی را فراهم آورده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با ثبت نام در آن‌ها می‌توانید کسب و کار خانگی خود را گسترش دهید و آن را ثبت کنید. برای ثبت نام در این سازمان باید در ابتدا فرم‌هایی که در سایت https://markazi.mcls.gov.ir وجود دارد را پرینت کرده و پر کنید. سپس آن را به مراکز معتبر تحت پوشش این مرکز برده و کارهای اداری آن را انجام دهید. این سازمان برای داشتن مشاغل خانگی شرایطی را قرار داده است که باید تمامی این شرایط را داشته باشید.

این شرایط عبارت‌اند از :

  • برای داشتن کسب و کار خانگی باید در ابتدا مجوزهای لازم برای انجام آن را داشته باشید. مثلاً اگر شما در تولید مواد غذایی فعالیت دارید، باید از وزارت بهداشت مجوزهای لازم را دریافت کرده باشید. برای دریافت مجوز بررسی‌های شخصی و همچنین بررسی فضای کاری و ابزار صورت می‌گیرد که پس از تائید آن‌ها مجوز به شما داده می‌شود.
  • باید برای کسب و کاری که در خانه خود انجام می‌دهید، مهارت و اطلاعات کافی داشته باشید.
  • تمامی محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید باید خارج از محیط مسکونی فروخته و ارائه شود.
  • اگر اعضای دیگر خانواده نیز در کسب و کار خانگی شما فعالیت دارند، باید رضایت سرپرست خانوار را داشته باشند.

نهادهای فعال دیگر در این حوزه

از دیگر سازمان‌هایی که مشاغل خانگی را تحت پوشش قرار می‌دهند، کمیته امداد امام خمینی است. این کمیته برای خانم‌هایی که بی‌سرپرست یا بد سرپرست هستند امکانات ویژه‌ای را فراهم کرده است که بتوانند در محیط خانه خود درآمدزایی کنند. افرادی که در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت دارند، علاوه بر حمایت سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت پوشش میراث فرهنگی نیز قرار می‌گیرند.

سازمان فنی حرفه ائی

از دیگر سازمان‌هایی که مرتبط به مشاغل خانگی هستند، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است. این سازمان برای افرادی که مهارت‌های لازم را یاد گرفته‌اند، تحصیلات خاصی را ارائه داده است تا بتوانند در خانه خود به فعالیت بپردازند. وزارت ارشاد از دیگر سازمان‌هایی است که برای مشاغل خانگی و طرح ساماندهی به این مشاغل دست به کار شده است. این وزارتخانه برای فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگی و هنری انجام می‌شود به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک کرده است. افرادی که در زمینه‌های هنری و فرهنگی، مشاغل خانگی دارند باید از طریق وزارت ارشاد مجوزهای لازمه را کسب کنند.

بر طبق طرحی که برای حمایت از مشاغل خانگی به وجود آمده است، بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها ترتیبی داده‌اند تا بتوانند به این نوع کسب و کارها توجه بیشتری کنند.

امکاناتی که برای مشاغل خانگی به وجود آمده است

تمامی مشاغل خانگی که تحت پوشش سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، امکاناتی به آن‌ها اختصاص داده می‌شود که می‌توانند با استفاده از آن کسب و کار خود را رونق دهند. ۹۹ مشاغل خانگی پرسود نیز از این دست مشاغل هستند.

اعطای وام به مشاغل خانگی

یکی از امکاناتی که برای کسب و کارهای خانگی اختصاص داده شده، وام و تسهیلاتی است که به افراد سرپرست کسب و کار داده می‌شود. این وام‌ها با مبالغ متنوعی ارائه داده می‌شود و بسته به نوع شغل و تعداد افراد تحت پوشش این وام‌ها از ۲۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون نیز می‌رسند.افرادی که به صورت انفرادی کسب و کار خانگی دارند، می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام از سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند. همچنین مشاغل خانگی که به صورت پشتیبان هستند وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به آن‌ها داده می‌شود تا بتوانند کسب و کار خود را بیشتر رونق دهند.

کدام مشاغل بیشتر مورد استقبال هستند؟

رشته‌هایی مانند پوشاک، گلیم، تولید عسل، تولید مرغ بومی (پرورش جوجه یک روزه)، دستباف‌های داری و دستگاهی، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان خارجه، گیوه بافی و گیوه دوزی، بسته بندی میوه خشک، قالیبافی، ویراستاری (مقاله، کتاب و..)، بسته بندی حبوبات، کلاش بافی، بسته بندی زعفران، انیمیشن، پرورش قارچ، مصنوعات چرم، تکثیر و پرورش زالو طبی، بسته بندی زرشک، چیت بافی، تولید انواع گیاهان دارویی، فرش بافی، پرورش کرم ابریشم، زیورآلات سنتی، حوله بافی، تولید میوه خشک، احجام چوبی و منبت، کسب و کار‌های الکترونیکی، تابلو فرش، بسته بندی سبزیجات، عرقیات گیاهی از جمله آنها است. در بین ۹۹ مشاغل خانگی پرسود نیز از تمام مشاغل بالا ایده های خوبی قرار داده ایم.

رشته های پرطرفدار دیگر در کار در منزل

از جمله رشته های دیگری که قابل ذکر است می توان به تراش سنگ‌های نیمه قیمتی، تولید زعفران، حکاکی روی فلزات، تولید گل محمدی، پشتیبانی سایت (تهیه خبر، تهیه مقاله و تکمیل)، سرمه دوزی، تولیدات چرمی دستی، مجسمه‌سازی (پلی استر و رزین)، تولید نرم افزار، تولید مصنوعات نمدی، پارچه بافی، برنامه نویسی، بسته بندی گز، پرورش بلدرچین، بسته بندی پولک و نبات، کلاه کرکی، چادر شب بافی، بسته بندی کشک و قارا، قلم زنی، گبه، تولید کشک و قارا، نخ ریسی سنتی اشاره کرد که امروزه استقبال بیشتری دارند و برای هر کدام از آن‌ها وام‌هایی با سود پایین و طولانی مدت داده می‌شود تا افراد بتوانند با استفاده از آن‌ها درآمد خود و افراد زیر گروه خود را بیشتر کنند.

بیمه مشاغل خانگی برای ۹۹ مشاغل خانگی پرسود

افرادی که در خانه‌های خود کار می‌کنند و از این طریق کسب و کاری راه اندازی کرده‌اند، می‌توانند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند. تمامی این افراد به شرطی که از طریق دیگری برای آن‌ها بیمه رد نشده است قادر هستند از طریق مشاغل خانگی خود بیمه داشته باشند و سابق بیمه خود را افزایش دهند. این نوع بیمه برای افرادی که تحت پوشش صندوق روستایی و عشایر هستند، قابل اجرا نیست و آن‌ها باید از همان صندوق برای بیمه اقدام کنند. برای اینکه شما نیز بتوانید از این بیمه استفاده کنید باید عضو مشاغل خانگی سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشید و تمامی مجوزهای لازمه را از قبل کسب کرده باشید.

تامین اجتماعی و صاحبان کسب و کار

بیمه تأمین اجتماعی برای بیمه شدن افراد در شاخه مشاغل خانگی شرایطی را قرارداده است که یکی از این شرایط سقف سنی برای خانم‌ها و آقایان است. اگر خانمی سن بالاتر از ۴۵ سال داشته باشد و یا آقایی در هنگام بیمه شدن سنش از ۵۰ سال بالاتر باشد، باید ۲ برابر مازاد سنی که دارد، نزد بیمه تأمین اجتماعی سابق داشته باشد. به صورت مثال اگر مردی در سن ۵۶ سالگی اقدام به بیمه مشاغل خانگی کند باید ۱۲ سال سابق بیمه در تأمین اجتماعی را داشته باشد.

بیمه تأمین اجتماعی برای مشاغل خانگی نرخ‌های متنوعی را در نظر گرفته است که هر کدام از آن‌ها دارای امکانات خاصی است. این طرح‌ها عبارت‌اند از :

  • نرخ ۱۴ درصد که امکانانی نظیر بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.
  • نرخ ۱۶ درصد که شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است.
  • نرخ ۲۰ درصد دارد و شامل بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است.

شما حتی می‌توانید دستمزد خود را در بیمه تعریف کنید. برای تعریف دستمزد در بیمه باید مبلغی که ارائه می‌دهید مابین حداقل تا حداکثر قرارداد باشد. البته این به شرطی است که در گذشته حقوقی برای شما تعریف نشده است.

اطلاعات بیشتر درباره خدمات بیمه به مشاغل خانگی

اگر در گذشته نزد شرکت بیمه پرونده‌ای دارید که میزان دستمزد شما تعریف شده است و بیشتر از۳۶۰ روز این حقوق را دریافت کرده‌اید، میانگین مبنای پرداخت حق بیمه شما در آخرین ٣۶٠ روز به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه قرار خواهد گرفت. به عنوام مثال اگر حقوق شما در یک سال آخری که کارفرما برای شما بیمه رد کرده حدود ۲ میلیون تومان باشد، بیمه این مبلغ را به عنوان مبنای محاسبات خود در نظر می‌گیرد.ضمناً یکی از مزایای مهم بیمه مشاغل خانگی برخورداری از دریافت حقوق بازنشستگی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد کم درآمد جامعه در سنین کهنسالی مفید باشد.

معافیت مالیاتی

از دیگر امکاناتی که به کسب و کارهای خانگی داده شده است، معافیت مالیاتی است. تمامی افرادی که در خانه خود شاغل هستند، معاف از مالیات هستند و می‌توانند کار خود را بدون پرداخت هزینه‌ای به عنوان مالیات در خانه انجام دهند. بر اساس طرحی که برای حمایت از مشاغل خانگی ایجاد شده است، تمامی افرادی که در خانه خود کار می‌کنند و در خارج از فضای خانه محصولات خود را به فروش می‌رسانند، از تمامی مالیات‌ها معاف هستند و احتیاجی ندارند تا عوارض تجاری و اداری پرداخت کنند. این مشاغل همچنین برای تعرفه‌های آب، برق و گاز نیز شامل تخفیفاتی می‌شوند.بیشتر ایده های ۹۹ مشاغل خانگی پرسود شامل معافیت مالیاتی هستند.

سازمان‌های مختلف برای مشاغل خانگی امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند تا افرادی که در این زمینه فعالیت دارند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. امکاناتی مانند حقوق بازنشستگی، بیمه، اعطای تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی از این جمله هستند.

۹۹ ایده برای داشتن شغلی رؤیایی در خانه

فهرست زیر یکی از کامل‌ترین مراجع معرفی مشاغل خانگی است که از میان آنها می‌توانید شغل مورد نظر خود را انتخاب و آن را راه اندازی کنید.۹۹ مشاغل خانگی پرسود به ترتیب لیست شده اند.

۱- تبلیغات اینترنتی

آیا یک ناشر یا وبلاگ‌نویس آنلاین هستید؟ با اضافه کردن تبلیغات یا گوگل ادسنس به وبلاگ‌، شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌تان یک منبع درآمد جدید کسب کنید. با توجه به حجم ترافیک‌تان می‌توانید با یک شبکه تبلیغاتی داخلی هم کار کنید.

ساده‌ترین راه برای کسب درآمد آن است که پکیج‌های تبلیغاتی خود را بسازید؛ برای تعیین هزینه‌ای رقابتی به وبلاگ‌های دیگری سر بزنید که ترافیکی مشابه وبلاگ شما دارند.

۲- مدیریت کارمزدی

در بازاریابی سابقه دارید؟ بسیاری از ناشران و شرکت‌های اطلاعاتی در برنامه‌های پورسانتی خود به کمک نیاز دارند، از تدوین تقویم‌ها گرفته تا کمپین‌های هماهنگی و تعامل با پورسانت ‌بگیرها. می‌توانید با جستجوی صفحه‌های کاری شبکه‌های پورسانتی این موقعیت‌ها را بیابید.

۳- بازاریابی کارمزدی

به دنبال راهی برای کسب درآمد غیرفعال هستید؟ محصولات و خدماتی را که عاشقشان هستید، پیدا کنید و آن‌ها را از طریق تبلیغات پورسانتی معرفی کنید. شما به عنوان یک بازاریاب پورسانتی، اقلامی را تبلیغ می‌کنید و در ازای هر محصول فروخته شده از طریق لینک پورسانتی شما، یک حق کمیسیون دریافت می‌کنید. اگر وبسایت ندارید مشکلی نیست.

۴- هنر شخصی

عاشق نقاشی کردن، مجسمه‌سازی یا طراحی هستید؟ پس می توانید با استفاده از استعدادهای خلاقانه‌تان در منزل کسب درآمد کنید. سایت‌هایی فروش آنلاین محصولات هنری را نگاه کنید تا بتوانید برای مشاغل هنری و انجام پروژه‌های خلاقانه درخواست دهید. آیا شخصیت خلاقی دارید؟

۵- نویسندگی

عاشق نوشتن هستید؟ همه‌ی ما اسم نویسنده‌ها‌ی پرفروشی مانند جی‌کی رولینگ و استفن مه‌یر را شنیده‌ایم، اما امروزه هزاران زن با نویسندگی در خانه راه خود را به سوی موفقیت طی می‌کنند. فرصت‌ها و امکانات برای این منظور بی‌پایان است، هرچیزی از نوشتن کتاب کودکان گرفته تا کتاب‌های خودآموز، رمان‌های عاشقانه، و کتاب‌های آشپزی می‌تواند به شما کمک کند.

نگران نباشید، لازم نیست حتما یک کتاب بنویسید که به عنوان نویسنده شناخته شوید. می‌توانید برای مجلات مقاله بنویسید.

۶- برنامه‌ریز نوزاد

شیفته‌ی نوزادها هستید؟ پس شاید کمک به خانواده‌هایی که منتظر به دنیا آمدن فرزندشان هستند برای شما مناسب باشد. برنامه‌ریزهای نوزاد در مورد تدارکات و آماده‌سازی در زمان تولد نوزاد و پس از آن به پدر و مادرها مشاوره می‌دهند. این ایده امروزه به یکی از پولسازترین مشاغل خانگی تبدیل شده و در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌توانید نمونه های موفقی از آن را ببینید.

۷- مشاور ایمنی نوزاد

آیا همیشه مراقب شرایط غیرایمن و طرفدار ایمنی نوزادان هستید؟ مشاوران ایمنی نوزاد محیط خانه را بررسی می‌کنند تا شرایط خطرناک بالقوه را پیدا کنند و جهت ایجاد یک محیط ایمن برای نوزادان و کودکان، به اهالی خانه پیشنهاداتی بدهند.

۸- برنامه‌ریز جشن تولد

آیا از جدیدترین گرایش‌ها در زمینه برگزاری جشن‌های تولد کودکان اطلاع دارید؟ ‌برنامه‌ریز جشن تولد، تمام جنبه‌های یک جشن تولد را برنامه‌ریزی،‌ سازماندهی و اجرا می‌کند تا والدین بتوانند با فراغ بال و در کنار فرزندشان از این روز خاص لذت ببرند.

۹- وبلاگ‌نویس

از نگارش مطالب محاوره‌ای لذت می‌برید؟ وبلاگ‌نویسی یک راه ساده و کم‌هزینه برای شروع کار در خانه است. موضوعاتی که می‌توانید درباره‌شان بنویسید بی‌شمارند، و راه‌های زیادی هم برای کسب درآمد از طریق وبلاگ‌تان وجود دارد. برای این کار تنها به یک سیستم کامپیوتری و اینترنت پرسرعت نیاز دارید.

۱۰- حسابدار

اعداد شما را به هیجان می‌آورد؟ آدم منظمی هستید و به جزئیات خیلی توجه می‌کنید؟ شاید حسابداری برایتان مناسب باشد. حسابداران به صاحبان کسب و کار و وبلاگ‌نویسان کمک می‌کنند درآمد و مخارج ماهیانه‌شان را سازماندهی و دنبال کنند.

۱۱- کیک‌پز

عاشق پخت و پز هستید؟ دستور پخت خاصی برای کیک‌های شکلاتی دارید که همه عاشقش هستند؟ پس علاقه‌تان را به کسب و کار کیک‌پزی تبدیل کنید. فرصت‌ها نامحدودند – تولد‌ها،‌ جشن سیسمونی، عروسی‌ها، مراسم‌های بازنشستگی، جشن‌های پایان مجردی، جشن‌های خانه‌نویی و غیره. با تبلیغات مناسب و محصولات با کیفیت میتوانید در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یکی از صاحبان مشاغل خانگی پردرآمد شوید.

۱۲- مربی حرفه یا زندگی

یک وبلاگ موفق را اداره می‌کنید؟ در فروش مستقیم یک غول محسوب می‌شوید؟ پس تخصص ویژه‌ی خود را به کسانی پیشنهاد کنید که در حوزه‌ی خاصی به دنبال راهنمایی هستند، چه مدیریت زمان باشد،‌ یا روابط عمومی، کنترل استرس یا راهنمایی‌های شغلی؛ در مورد موضوعات زیادی می‌شود صحبت کرد و مربی‌گری یک شغل خانگی عالی برای همه‌ی روزهای سال است. بسیاری از فعالان در این زمینه مشاغل خانگی از طریق آموزشهای آنلاین و برگزاری ورکشاپ‌های آنلاین در منزل فعالیت می‌کنند.

۱۳- معروف کردن هدایای تبلیغاتی از طریق چهره‌های معروف

اخبار چهره‌های معروف را دنبال می‌کنید؟ با رساندن محصولات کسب وکارهای کوچک به دست چهره‌های مشهور، در کمپین‌های روابط عمومی این کسب‌وکارها کمک کنید. این کمپین‌ها از کار کردن با صاحبان کسب ‌وکارهای کوچک، هماهنگ کردن فرصت‌های هدیه دادن (برنامه‌های اهدای جوایز، جشن سیسمونی، تولدها، عروسی‌ها) و پیدا کردن رسانه‌های گوناگون برای به نمایش گذاشتن ستاره‌ها کنار محصول مشتری موردنظرتان تشکیل شده است.

۱۴- نگهداری کودک

عاشق کار کردن با بچه ها هستید؟ یک راه ساده برای کسب درآمد بیش‌تر ارائه‌ی خدمات نگهداری کودک است. با وجود جلسات کاری، انجمن اولیا و مربیان و شب‌نشینی و سرگرمی‌های دیگر، در طول سال فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد در اختیار خواهید داشت. مشاغل خانگی در ارتباط با کودکان امروزه به دلیل مشغله بسیار والدین از رونق قابل توجهی برخوردارند.

۱۵- کنفرانس دهنده

از قدرت بخشیدن به زنان لذت می‌برید؟‌ مجموعه کنفرانس‌ها یا جلسات شخصی خود را برای زنان شروع کنید. این کار شامل جذب سخنوران، فروشندگان، و حامیان مالی، همچنین برنامه‌ریزی و بازاریابی و تعهد فراوان است. این کار را همچنین می‌توانید گسترش داده و برای سنین مختلف و حتی مشاغل نیز آن را انجام دهید.

۱۶- مشاور

در حوزه‌ی خودتان یک کارشناس محسوب می‌شوید؟ از کمک کردن به دیگران لذت می‌برید؟ می‌توانید در نقش مشاوری برای کسانی عمل کنید که نیازمند مهارت و تخصص شما هستند. این کار مستلزم پاسخ‌هایی مبتنی بر راه‌حل است. با نگاهی گذرا در صفحات اجتماعی می‌توانید افراد مختلفی را ببیند که از ارائه راه حل‌های مختلف به افراد در زمینه کسب و کار خود به درآمد رسیده اند.

۱۷- نویسنده متون تبلیغاتی

آیا با کلمات بازی می‌کنید؟ نگارش متون تبلیغاتی، فرآیند استفاده از کلمات ترغیب‌کننده برای بالا بردن یک فرد، محصول، کسب و کار، ایده یا نظر است. نویسندگان متون تبلیغاتی در آگهی‌های بازرگانی تلویزیون، تبلیغات رادیویی، مجلات، رروزنامه‌ها، بیلبوردها، اعلان‌ها، وبسایت‌ها و ایمیل‌های مستقیم از کلمات‌شان استفاده می‌کنند هرجا چیزی در حال فروش باشد، این افراد سخت مشغول نوشتن تبلیغات اغواکننده هستند.

۱۸- صنایع دستی

در صنایع دستی خاصی مهارت دارید؟‌ اقلام دست‌سازتان را در سایت‌های مختلف به فروش بگذارید. هم‌چنین می‌توانید در برخی بازارها، کنفرانس‌ها، و بوتیک‌ها یک غرفه‌ی فروش به راه بیندازید. می توانید سفارش‌های مشتریان را بسازید یا از طریق سایت به دیگران آموزش بدهید که چگونه صنایع دستی خلق کنند. این نوع از مشاغل خانگی طرفداران پر و پا قرصی دارد که از سراسر جهان می‌توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

۱۹- مشاور تزئین غذا

آیا در زمینه‌ی تزئین غذا تبحر دارید؟ از سوی سرآشپزهای حرفه‌ای ایده ها و توصیه های خوب را بگیرید و به آن عمل کنید.

۲۰- فروش مستقیم

روابط اجتماعی‌تان قوی‌ است؟ اما آیا می‌دانستید که هزاران شرکت فروش مستقیم وجود دارد؟ یک شرکت فروش مستقیم پیدا کنید که محصولاتش را دوست دارید و شما را به فروش مشتاق کند. شرکت‌های فروش مستقیم در آغاز بسته‌هایی ارائه‌ می کنند که شامل هر چه برای شروع نیاز دارید را در خود دارند. این بسته‌ها معمولا هزینه‌ی راه‌اندازی پایینی دارند. اولین خریداران بالقوه‌ی شما دوستان، خانواده، و همکاران هستند. بعد از طریق این افراد دایره مشتریان خود را افزایش خواهید داد. برای مثال می‌توانید با فروش اقلام زیر شروع کنید :

  • زیورآلات مد روز
  • لباس‌های شیک
  • زیورآلات خاص و شخصی‌سازی شده
  • خوراکی‌ها و غذا

۲۱- همراه زائو یا ماما

آیا نوزادها شما را به هیجان می آورند؟ یک همراه زائو (doula) یا ماما کسی است که مانند خانواده یا شریک یک زن باردار هنگام زایمان از او حمایت می کند. کلمه‌ی doula از کلمه‌ای یونانی به معنای ”خدمتکار یک زن“ گرفته شده است. همراهان زائو به صورت مداوم و بی‌وقفه از زنان باردار و شریک‌شان مراقبت کرده و با ارائه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی فرآیند تولد و گزینه‌های موجود و حمایت فیزیکی و عاطفی کمک می‌کنند کاملا در تجربه‌ی زایمان مشارکت داشته باشند.

۲۲- نویسنده‌ی کتاب‌های الکترونیک

آیا در زمینه‌ی خودتان تخصص دارید؟ از نویسندگی لذت می‌برید؟ دانش‌تان را به نگارش درآورید و در وبلاگ یا وبسایت خود، یا در آمازون و سایت‌‌های مشابه بفروشید.

۲۳- ویراستار بیست و یکمین ایده از ۹۹ مشاغل خانگی پرسود

به جزئیات دقت می‌کنید و گرامر و املایتان عالی است؟ نویسندگان زیادی عاجزانه دنبال ویراستار و نمونه‌خوان هستند تا شاهکارهایشان را تصحیح کنند.

۲۴- فروشنده‌ی Etsy

اهل هنر هستید؟ اقلام دست‌ساز خودتان را بسازید و بفروشید، از شمع‌‌های دست‌ساز گرفته، کیف دستی، زیورآلات، صابون، و دامن‌های توتو، برای شما که ذهنی خلاق دارید فرصت‌های بیشماری وجود دارد.

۲۵- برنامه‌ریز رویدادهای مهم بیست وپنجمین ایده از ۹۹ مشاغل خانگی پرسود

از برنامه‌ریزی خوشتان می‌آید؟ از ازدواج و تولد گرفته تا جشن سیسمونی و بازنشستگی، برنامه‌ریز رویداد جزئیات مکان، بودجه، وسایل، دکوراسیون،سرگرمی، غذا، نوشیدنی، ایاب و ذهاب، فعالیت‌ها و دعوت‌ها را مدیریت می‌کند. این شیوه از مشاغل خانگی در حال حاضر از بازار پررونقی برخودار است و بسیاری از افراد به دلیل مشغله یا حتی برای بهتر برگزار شدن جشن‌های خود از این افراد کمک می‌گیرند.

۲۶- مشاور کارشناس

از آن دسته آد‌هایی هستید که همه چیز می‌دانند؟ سیستم اینترنتی راه بیندازید که از طریق تلفن و ایمیل توصیه‌های متخصصان را می‌فروشد. برخی از نمونه‌های این کار درمانگران، پزشکان، پرستاران، متخصصان مالیات، و معلمانی هستند که تخصصشان را در اختیار مشتریان می‌گذارند.

۲۷- نقاش صورت

یک نقاش بااستعداد هستید؟ از کار کردن با بچه‌ها لذت می‌برید؟ استعداد نقاشی‌تان را در جشن‌های تولد، کارناوال‌‌ها، پارک‌های سرگرمی، پیکنیک‌های شرکتی، باغ‌وحش‌ها و غیره به کار بگیرید.

۲۸- مشاور مد

به مد علاقه دارید؟ دوست دارید بوتیک خودتان را داشته باشید اما سرمایه‌ی لازم برای این کار را ندارید؟ مشکلی نیست. صنعت فروش مستقیم، راه اندازی کسب و کارهای خانگی مرتبط با مد را از هر زمان دیگری راحت‌تر کرده است.

۲۹- برنامه‌ریز مالی

در امور مالی سابقه‌ی خوبی دارید؟ برنامه‌ریزان مالی در گرفتن تصمیم‌های مالی مهم مانند بازنشستگی، دانشگاه، خرید سهام، و دیگر رویدادهای بزرگ زندگی به افراد کمک می‌کنند.

۳۰- ساخت خوراکی

اهل غذا و خوراکی هستید؟ یک نوع محصول خوراکی را بسازید و بفروشید،‌ از ساخت کره‌ی بادام زمینی گرفته تا سس‌های تند و سالسا، فرصت‌های زیادی برای درآمدزایی در اختیار دارید. سعی کنید در سایت‌هایی مانند شیپور خوراکی‌های ساخته خودتان را به معرض فروش بگذارید تا یاد بگیرید چطور محصولات‌تان را به بازار عرضه کنید.

۳۱- مدیر انجمن

استعداد سخنوری دارید؟ می‌توانید با استفاده از این استعداد و دور نگه داشتن مزاحم‌ها، تایید نظرات، حل و فصل درگیری‌ها، شروع بحث‌های جدید، و کمک به رفع نگرانی‌های اعضا، انجمن‌های وبسایت‌ها را مدیریت کنید. مشاغل خانگی با این شیوه تنها نیاز به سیستم کامپیوتری و اینترنت دارند و در هر ساعاتی از شبانه روز می‌توانید به آن اقدام ورزید.

۳۲- صاحب فرنچایز

دلتان می‌خواهد رئیس خودتان باشید؟‌ پس حتما می‌خواهید کسب و کار خودتان را به راه بیندازید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید. فرنچایز خانگی فرصت‌های عالی در اختیارتان می‌گذارد که ریسک بالقوه‌ی کمی دارند.

۳۳- راهنمای هدیه دادن بسازید

تعطیلات مناسبتی برایتان خوشایند است؟‌ راهنمای هدیه بنویسید، درست کنید و منتشر سازید این کار شامل جمع‌آوری مقالات، دستورهای پخت، و ویرایش، فرمت‌گذاری، جذب تبلیغات، و خرید فضای تبلیغات را نیز است.

۳۴- نویسنده‌ی درخواست کمک هزینه

در نوشتن پروپوزال‌های تجربه دارید؟‌به عنوان یک نویسنده‌ی درخواست کمک هزینه (Grant)، باید در نوشتن پروپوزال‌های ترغیب‌کننده تخصص پیدا کنید که افراد را به اهدای کمک مالی برای یک منظور خاص ترغیب کند.

۳۵- طراح گرافیک

فونت و تایپ‌های برجسته شما را به هیجان می‌آورد؟ طراحی گرافیک راهی برای ارتباط دیداری با افراد است؛ می‌تواند از طریق یک پوستر باشد، یا تبلیغاتی در یک مجله، یک وبسایت، یک لوگوی تجاری، یک کارت پستال، یا حتی جلد یک آلبوم؛ این‌ها تنها چند مثال از چیزهایی است که یک طراح گرافیک خلق می‌کند.

۳۶- آرایشگر مو

مدرک آرایشگری دارید؟ مهارت‌هایتان را در کوتاهی، رنگ کردن، و حالت دادن مو به خانه ببرید و آن‌جا کار کنید. یکی از کلاسیک‌ترین مشاغل خانگی برای بانوان آرایشگری است که می‌تواند درآمد مناسبی را به همراه داشته باشد.

۳۷- کارت دعوت دست‌ساز

هنرمند هستید؟ کارت‌های دعوت دست ساز زیبا و منحصر به فرد بسازید. راه‌های زیادی برای فروش آن‌ها وجود دارد: فروشگاه آنلاین خودتان را بسازید، آن‌ها را به دوستان و اعضای خانواده‌تان بفروشید، در فروشگاه‌های واقعی آن‌ها را عرضه کنید یا در مراسم‌های خانگی‌تان به فروش بگذارید.

۳۸- پیرایش خانه

با طراحی آشنایی دارید؟‌ این کار فرآیند مرتب کردن، سازماندهی و بهبود ظاهر فیزیکی یک ملک مسکونی قبل از فروش است.

۳۹- نظافت خانه

از کثیفی و چرک متنفرید؟ ‌به دوستان، آشنایان، و همسایه‌هایتان خدمات نظافتی پیشنهاد کنید، از شستشوی لباس‌ها و نظافت خانه گرفته تا تهیه‌ی غذا و شستن پنجره‌ها. هم چنین می‌توانید خدمات نظافتی‌تان را در روزنامه‌های محلی یا از طریق اعلامیه در سطح محله‌تان اعلام کنید.

۴۰- سرایدار خانه

برنامه‌ی قابل انعطافی دارید؟‌ با مراقبت از خانه و حیوانات خانگی افراد در هنگام سفر موافقت کنید. این خدمات می‌تواند شامل غذا دادن به حیوانات خانگی، جمع آوری نامه‌ها و روزنامه‌ها، نشان دادن حضور سکنه در خانه، آب دادن به گل‌ها، نگهداری از حیاط و استخر، پرداخت قبوض و خانه داری سبک است. ‌

۴۱- تصویرگر

نقاشی و رنگ کردن را دوست دارید؟ از استعدادهای هنری‌تان برای خلق تصاویر کتاب‌های کودکان، کتاب های پزشکی، طرح‌های مد، بروشورها، تبلیغات با بسته بندی محصولات استفاده کنید.

۴۲- راهنمای تور مستقل

از نشان دادن مکان‌های مختلف به دیگران خوش‌تان می‌آید؟ راهنماهای تور می‌توانند افراد خوش‌خوراک، هنرمند، تاریخ‌شناس، یا عاشقان طبیعت باشند تنها کافی است یک تجربه‌ی منحصر به فرد و اوقات خوشی را برای مهمانان‌تان بسازید.

۴۳- طراحی آموزشی

به آموزش علاقه دارید؟ طراحی آموزشی فرایندی است که طی آن مواد آموزشی و کتب راهنما طراحی، ساخته و ارسال می‌شوند. طراحان آموزشی می‌توانند فرآیند یادگیری و نحوه‌ی انتقال آن را از طریق نوشتار درک کنند. در حالی که برنامه‌هایی برای کسب مدرک طراحی آموزشی وجود دارد، بسیاری از طراحان آموزشی فقط سابقه‌ی آموزش، بازاریابی و نویسندگی دارند. مشاغل خانگی بر پایه آموزش این روزها طرفداران بسیاری دارد و نیاز به هزینه بالا برای شروع کار ندارید.

۴۴- طراحی داخلی

به طراحی و دکوراسیون علاقه دارید؟ از مهارت‌های خلاقانه‌تان به عنوان یک طراح/دکوراتور داخلی استفاده کنید و در ایجاد محیطی مناسب شخصیت و نیازهای افراد به آن‌ها کمک کنید. به جنبش انرژی‌های پاک و دکوراسیون کم هزینه علاقه‌مندید؟ به صاحبان خانه کمک کنید با استفاده از وسایلی که دارند دکورشان را عوض کنند.

۴۵- محقق اینترنتی

می توانید سوزن را در انبار کاه پیدا کنید؟ اگر این طور است، تبدیل شدن به یک محقق اینترنتی می تواند یک کار خانگی مناسب برای شما باشد. شرکت‌ها، نویسندگان و بازاریابان Everyday به تحقیق انجام شده نیاز دارند و مایلند در ازای کار سخت‌تان پول خوبی بپردازند.

۴۶- مخترع

تا به حال یک چیز جدید خلق کرده‌اید؟ محصول جدیدتان را به بازار ببرید و در معرض فروش بگذارید. می توانید اختراعات خارق‌العاده‌ی زنانی مانند خودتان را در این سایت‌ها بیابید .

۴۷- متخصص روابط سرمایه‌گذاران

می‌دانید چطور سرمایه‌گذاری را ایمن کنید؟ از فرآیند عظیم یادگیری که بگذریم، پیدا کردن منابع مالی برای یک کسب و کار کوچک می‌تواند کار سختی باشد. از دانش ذاتی‌تان درباره‌ی نحوه‌ی کار قلمروی سرمایه‌گذاری استفاده کنید و در ایمن ساختن منابع مالی کسب و کار کارآفرینان دیگر، به آن‌ها کمک کنید.

۴۸- سازنده‌ی زیورآلات

به لوازم جانبی علاقه دارید؟ از علاقه تان به ساخت زیورآلات استفاده کنید و به یک کارآفرین آنلاین در زمینه مشاغل خانگی تبدیل شوید. راه‌های زیادی برای فروش آن‌ها وجود دارد:‌ فروشگاه آنلاین خودتان را بسازید، آن‌ها را به دوستان و خانواده‌تان بفروشید، در سایت های دیگر به فروش بگذارید، در فروشگاه های واقعی آن‌ها را عرضه کنید، یا از طریق جشن‌ها و مراسم‌های خانگی آن‌ها را بفروشید.

۴۹- طراح منظره

در گلکاری و باغبانی دستی دارید؟ مناظر بیرونی خانه‌ها را طراحی کنید، در مورد گیاهان و درختان مختلف و نصب، تخریب و پاکسازی آن‌ها به مشتریان‌تان مشاوره دهید.

۵۰- کارشناس بازاریابی

اهل اصرار و پافشاری هستید؟ دستیاران بازاریابی وظایفی مانند نوشتن مطالب مطبوعاتی، ساخت خبرنامه، وبلاگ، پادکست، خدمات تبلیغاتی، تحقیق بازاریابی یا ادغام شبکه‌سازی اجتماعی با استراتژی بازاریابی را ارائه می‌کنند‑ خدماتی که می‌توانید فرآهم کنید بی‌شمارند و به تخصص و سابقه‌ی خاص شما بستگی دارند.

۵۱- ماساژور درمانگر

مدرک ماساژ درمانی دارید؟ درمان های ماساژ و اسپای خانگی ارائه کنید یا مهارت‌تان را جاهای دیگری به کار بگیرید و در کنفرانس‌ها، خواربار فروشی‌ها، و مراکز خرید ماساژ روی صندلی ارائه دهید. همچنین یک اتاق از فضای منزل را می‌توانید برای راه اندازی مشاغل خانگی به صورت ماساژور اختصاص دهید.

۵۲- رهبری با ایده ی مشترک

در زمینه‌ی خودتان رهبر هستید؟ گروهی از افراد هم فکر ساخته و با برنامه‌ریزی، مدیریت و راهنمایی آن‌ها کمک کنید دانش و تخصص‌تان را به اشتراک بگذارند تا بتواند به عنوان یک مجموعه رشد کند و پایگاه دانش‌ خود را گسترش دهد که به موفقیت آن‌ها کمک می‌کند.

۵۳- متخصص برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی

در برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی حرفه‌ای هستید؟ عشق‌تان را به مدیریت غذا به اشتراک بگذارید و یک برنامه‌ی عضویت بسازید که در آن برنامه‌های غذایی ماهانه و هفتگی، و دستور پخت کامل را با فهرست خرید قرار می‌دهید. با تخصص در زمینه‌ی خاصی مانند منوی غذاهای بدون گلوتن، غذاهای ویژه کودکان، و غذاهای ارزان موفقیت خود را تضمین کنید.

۵۴- نسخه نویس پزشکی

عاشق واژگان پزشکی هستید؟ نسخه‌ برداری پزشکی فرآیند نگارش پیام‌های ثبت شده از سوی متخصصان پزشکی به صورت مدارک پزشکی نوشتاری است.

۵۵- صاحب یک سایت عضوپذیر باشید

دانشی غنی دارید؟ آن را از طریق یک سایت و با عضویت پولی به اشتراک بگذارید؛ می‌تواند شامل مقالات، سمینارهای آنلاین، سمینارهای تلفنی، ویدئو، آموزش گام به گام، کتاب های الکترونیک، کاربرگ و یک انجمن باشد. موضوعات و اطلاعاتی که می‌توانید به اشتراک بگذارید بی‌شمار هستند.

۵۶- نقاشی دیواری بکشید

چیزها را در ابعاد وسیع می‌بینید؟ از استعدادتان به عنوان یک نقاش استفاده کنید و به افراد کمک کنید فضای خارجی و داخلی‌شان را به شکل دلخواه‌شان درآورند. می‌توانید تصمیم بگیرید با ساکنان خصوصی کار کنید یا با موسسات بازرگانی. این نوع از مشاغل خانگی به صورت خدماتی هستند و نیاز به فضای زیادی در منزل ندارند و آن را می‌توانید در فضای مورد نظر مشتریان خود اجرا کنید.

۵۷- معلم موسیقی

در زمینه‌ی موسیقی سابقه دارید؟ با ارائه‌ی کلاس‌های موسیقی عشق و دانش‌تان را درباره آن با دیگران به اشتراک بگذارید.

۵۸- مشتری مخفی

به خرید علاقه دارید؟ برای تبدیل شدن به یک مشتری مخفی ثبت نام کنید و کسب و کارها، رستوران‌ها و موسسات محلی را بررسی کنید. سرتان را به باد نخواهید داد، اما شاید یک شام مجانی یا کمی پول توجیبی گیرتان بیاید.

۵۹- مسئول سیستم اطلاعات/ شبکه‌سازی

اهل فناوری هستید؟ از مهارت‌هایتان استفاده کنید تا در مدیریت شبکه، مدیریت پایگاه داده، و مدیریت سرور و استفاده از آن به افراد و شرکت‌ها کمک کنید.

۶۰- پرستار مدیر موردی

گواهی پرستاری دارید؟ شرکت‌های بیمه و بیمارستان‌ها به دنبال پرستارهای مجازی هستند تا وظایف مدیریت موردی را در خانه اجرا کنند. این وظایف شامل بازبینی سوابق پزشکی، دنبال کردن مراقبت‌های بیمار و آموزش است.

۶۱- ناشر آنلاین

از آنلاین بودن خوش‌تان می‌آید اما دوست ندارید درگیر مسائل مرتبط با فناوری باشید؟ سعی کنید برندهای جا افتاده‌ای مانند شکلات آیدین یا زرماکارون را تبلیغ کنید.

۶۲- سرآشپز شخصی

در آشپزی ماهر هستید؟ علاقه‌تان به پخت و پز و آشپزی را برای تهیه‌ی وعده‌های غذایی دیگران استفاده کنید. سرآشپزهای شخصی می‌توانند به ازای هر وعده یا به صورت روزانه دستمزدشان را بگیرند و در زمینه‌ی خاصی مانند رژیم‌های گیاهی و بدون گلوتن تخصص یابند.

۶۳- نویسندگی

عاشق نوشتن هستید؟ از پست‌های وبلاگی گرفته تا خبرنامه و مقاله، اهالی تبلیغات همیشه به دنبال نویسنده هستند.

۶۴- دستیار شخصی

دستیار شخصی یک فرد حرفه‌ای و جزئیات محور است که از خانه و با تکمیل وظایفی مانند تنظیم ملاقات‌ها، برنامه‌ریزی رویدادهای شرکتی، خرید هدایا یا بلیط، رزرو کردن و پرداختن قبوض، به فرد یا شرکتی کمک می کند.

۶۵- خریدار شخصی

عاشق خرید کردن هستید؟ با جستجو به دنبال بهترین معاملات و خرید برخی اقلام به صورت آنلاین یا از فروشگاه، خدمات خریدتان را به دیگران پیشنهاد دهید. با این کار در وقت مشتری‌هایتان صرفه جویی می‌شود؛ حتی می توانید با پیشنهاد کادو گرفتن هدایا هزینه‌ی اضافه‌ای بگیرید.

۶۶- استایلیست (طراح مد) شخصی

عاشق مد هستید؟ پس از دانش‌تان برای کمک به زنان دیگر استفاده کنید تا سبک مد مختص به خودشان را بیابند. استایلیست‌های شخصی، که گاهی مشاور تصویر نیز نامیده می‌شوند، در خرید لباس‌، زیورآلات، آرایش و موی جدید به مشتریان کمک می‌کنند و به طور کلی با متحول کردن ظاهر مشتریان‌شان تصویر جدیدی از آن‌ها می‌سازند.

۶۷- مربی شخصی

به سلامتی اهمیت زیادی می‌دهید؟ ورزش نقطه‌ی قوت شما است؟ با تجربه، دانش و انگیزه‌تان به دیگران کمک کنید به اهداف‌شان برای تناسب اندام برسند. مربی شخصی در حال حاضر در ایران زیاد نیست این ایده را بشدت پیشنهاد می کنم چون درآمد بسیار زیادی نسبت به ۹۹ مشاغل خانگی پرسود خواهد داشت.

۶۸- آرایشگر حیوانات خانگی

حیوانات را دوست دارید؟ به صاحبان حیوانات خانگی کمک کنید ظاهر حیوانات‌شان را دوست داشتنی و مرتب نگه دارند.

۶۹- نگهداری حیوانات خانگی

حیوانات خانگی را دوست دارید؟ می‌توانید در غیاب صاحبان حیوانات خانگی به نگهداری آن‌ها کمک کنید از غذا دادن گرفته تا به گردش بردن، نظافت، نوازش کردن، و محبت کردن.

۷۰- عکاسی

چشمان تیزبینی دارید؟ از استعدادتان برای عکس گرفتن از دیگران استفاده کنید عکس‌های خانگی، کودکان، حیوانات خانگی، عروسی، رویدادهای خاص، و پرتره‌های حرفه‌ای. از جمله مشاغل خانگی با درآمد بالا و ذوق و قریحه فراوان عکاسی است.

۷۱- سازمان‌دهنده‌ی حرفه‌ای

فرد منظمی هستید؟ سازمان‌دهنده‌های حرفه‌ای به دیگران کمک می‌کنند خانه و دفترشان را سر و سامان دهند که نتیجه‌ی نهایی آن فراهم شدن یک محیط کاربردی‌تر، بهره‌وری بیش‌تر، و استرس و هرج و مرج کمتر است. برای مثال می‌توانید در مرتب کردن عکس‌های دیجیتالی افراد به آن‌ها کمک کنید؛ که در این صورت به شما سازمان‌دهنده‌ی تصاویر می‌گویند.

۷۲- مدیر پروژه

فرد به شدت مرتبی هستید؟ از آغاز تا پایان کار به دیگران کمک کنید پروژه‌هایشان را مدیریت کنند. این نقش شامل برنامه‌ریزی، توسعه، بودجه‌بندی، دسترسی، و کنترل نتیجه‌ی کلی پروژه است

۷۳- متخصص روابط عمومی

مهارت‌های ارتباطی خوبی دارید؟ اهل اصرار و پافشاری هستید؟ متخصصان روابط عمومی به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کنند در تلویزیون، رادیو، روزنامه، سایت‌ها و مجلات حضور رسانه‌ای مثبتی داشته باشند.

۷۴- نماینده‌ی املاک

فرد خوش مشربی هستید؟ کارتان در فروش خوب است؟ منطقه‌ی جغرافیایی‌تان را خوب می‌شناسید؟ نمایندگان املاک در خرید و فروش خانه به مشتریان‌شان کمک می‌کنند. کافیست آگهی دادن در وبسایت دیوار و سایت های فروش و اجاره املاک را حرفه ای انجام داده و نیز متقاعد سازی و فن مذاکره خود را تقویت کنید. جالب اینکه می‌توان آن را در خانه، شب‌ها یا آخر هفته‌ها انجام داد.

۷۵- جذب کننده‌ی نیرو

می توانید استعدادهای خوب را تشخیص دهید؟ در پیدا کردن بهترین و با صلاحیت‌ترین افراد به شرکت‌ها کمک کنید. شما می‌توانید در جذب نیرو، مصاحبه، مذاکره و پیدا کردن یک برنامه‌ی راهبردی برای پر کردن پست‌های خالی همکاری کنید.

۷۶- رزومه‌نویس

رزومه سابقه‌ی کوتاهی از تجربه و مهارت‌های کاری یک فرد است رزومه نویس‌های حرفه‌ای از کلمات و قالب‌بندی‌ها برای خلق یک تصویر قوی استفاده می‌کنند تا یک فرد جویای کار را به کارفرمایان بالقوه معرفی کنند.

۷۷- نماینده‌ی فروش

آدم برون‌گرا، باانگیزه و پرانرژی هستید؟ نمایندگان فروش طیفی از محصولات و خدمات را در شرایط گوناگون می‌فروشند. بسیاری از شرکت‌ها مایلند افراد مناسب را برای این منظور تعلیم دهند و نتیجه‌ی آن می‌تواند برای شما بسیار پرمنفعت باشد.

۷۸- خیاط

به دوخت و دوز علاقه دارید؟‌به افراد کمک کنید لباس‌هایی مناسب و زیبا بدوزند. می‌توانید فقط در یک زمینه‌ی خاص مانند اصلاحات لباس عروس یا لباس‌های رسمی تخصص بیابید.

۷۹- فروش لوازم دست دوم

عاشق حراج‌ هستید؟‌ وسایلی را که کمی مستعمل شده‌اند و لازم ندارید بردارید و با فروش آنلاین آن‌ها مقداری پول به دست آورید.

۸۰- مشاور سئو

در استفاده از گوگل تبحر دارید؟ با استفاده از دانش بهینه‌سازی موتور جستجو به صاحبان کسب و کار کمک کنید ترافیک بیش‌تری را به وبسایت‌هایشان هدایت کنند. این نوع از مشاغل خانگی آنلاین را به راحتی می‌توانید راه اندازی کرده و به درآمد بالایی دست یابید.

۸۱- طراح کفش

عاشق کفش هستید؟‌ می‌توانید با طراحی یک نوع کفش و فروختن آن‌ها به صورت آنلاین، در بوتیک‌ها یا فروش مستقیم، درآمدی برای خود دست و پا کنید.

۸۲- بازاریاب رسانه‌های اجتماعی

به سایت‌های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، پینترست، و اینستاگرام معتادید؟ شاید دیگر وقتش رسیده باشد به عنوان یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی، حرفه خانگی خودتان را در یکی از داغ‌ترین زمینه‌های حال حاضر شروع کنید.یکی از پرطرفدارترین ایده ها از بین ۹۹ مشاغل خانگی پرسود ادمین شبکه های اجتماعی است.

۸۳- اشتراک‌گذار اجتماعی

عاشق به اشتراک گذاشتن معاملات و پیدا کردن آن‌ها در اینترنت هستید؟‌ از سرویس‌هایی مانند دیوار و شیپور و توئیت‌های با حمایت مالی، استفاده کنید.

۸۴- توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزاری

می‌توانید کد بنویسید و بخوانید؟ به شرکت‌ها در ساخت برنامه‌ها و نرم‌افزارها کمک کنید تا بهتر به مشتریان‌شان خدمت کنند. مشاغل خانگی بر پایه برنامه نویسی و به صورت فریلنسر امروزه از بازار داغی برخوردار است که شما نیز می‌توانید جزئی از آن باشید.

۸۵- سخنور

از موهبت انگیزه دادن و الهام بخشیدن به دیگران برخوردارید؟ در زمینه خودتان خبره هستید؟ خوش‌صحبت هستید؟ با استفاده از دانش و تخصص‌تان برای جمع‌های مختلف صحبت کنید و به آن‌ها بگویید چطور می‌توانند در زندگی و حرفه‌ی خود تحولی ایجاد کنند.

۸۶- مربی ورزشی

در تنیس یا گلف حرفه‌ای هستید؟‌ عشق و علاقه‌تان به ورزش را دنبال کنید و به دیگران آموزش دهید بازی‌شان را بهبود دهند.

۸۷- مشاور مالیاتی هشتاد و هفتمین ایده از ۹۹ مشاغل خانگی پرسود

مدرک حسابداری عمومی دارید؟ در زمینه‌ی قانون سابقه دارید؟ صاحبان کسب و کارهای کوچک به دنبال مشاوران مالیاتی هستند که بتوانند در زمینه‌ی مشکلات مالیاتی و حقوقی به آن‌ها کمک کنند.

۸۸- آوا نویس

مهارت شنوایی خوبی دارید؟ سرعت تایپ‌تان بالا است؟ به صاحبان کسب و کار کمک کنید مطالب شفاهی را به اسناد کتبی نگارشی تبدیل کنند.

۸۹- مترجم

به یک زبان خارجی تسلط دارید؟ اسناد، مکاتبات، جلسات و تماس های تلفنی را برای شرکت‌های بین‌المللی ترجمه کنید.

۹۰- برنامه‌ریز سفر

با ارائه‌ی خدمات برنامه‌ریزی سفر استرس را از روز افراد بگیرید. ارزان‌ترین پروازها، کرایه‌ی ماشین و اقامت هتل را برای تعطیلات مشتریان‌تان جستجو کنید، حتی می‌توانید با افزودن چیزهایی مانند لیست فعالیت‌ها و مکان‌های دیدنی پول بیش‌تری بگیرید.

۹۱- مدرس

در زمینه‌ی ریاضی قوی هستید؟ تدریس می‌تواند یک فرصت شغلی خانگی عالی باشد، به ویژه برای کسانی که در زمینه‌ی خاصی دانش بالایی دارند؛ مثل دانشجویانی که در رشته‌ی زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند، معملمان مدرسه، یا افرادی که به یک زبان خارجی تسلط دارند.

۹۲- میزبانی جشن توئیتری

عاشق توئیت کردن هستید؟ اگر مخاطبان زیاد و فعالی در توئیتر دارید، شاید بتوانید با میزبانی جشن‌های توئیتری پول دربیاورید. به برندهای مختلف کمک کنید نام‌شان را پرآوازه کنند و جزئی از ان گروه مشاغل خانگی باشید.

۹۳- دستیار مجازی

از کمک کردن به دیگران لذت می‌برید؟ یک دستیار مجازی (VA) یک فرد حرفه‌ای و به شدت ماهر است که به مسئولان شرکت‌ها و کسب و کارها، کمک فنی و اجتماعی ارائه می‌دهد. خدماتی که می‌توانید فراهم کنید بی‌شمارند، و همه به سابقه‌ی آموزشی و تجربه‌ی شما بستگی دارند.

۹۴- سازنده‌ی ویدئو

به صنعت فیلم‌سازی علاقه دارید؟ مهارت‌های فیلم‌سازی و ویراستاری‌تان را به کار بگیرید و در ساخت آگهی‌های بازرگانی، فیلم‌های کوتاه، و فیلم‌های مستند به کسب و کارهای کوچک کمک کنید.

۹۵- مامور پاسخ به چت یا تماس‌های مجازی

در زمینه‌ی خدمات مشتریان مهارت خوبی دارید؟ برخی شرکت‌ها به دنبال نمایندگان خدمات مشتری اضافه‌ای هستند که در خانه کارشان را انجام دهند. این فرصت را از دست ندهید کسی چه می‌داند شاید به یک شغل طولانی مدت تبدیل شود.

۹۶- برنامه‌ریز وب

از HTML، CSS، PHP، جاوا و سئو سر در می‌آورید؟ با استفاده از مهارت‌هایتان در زمینه‌ی فناوری به افراد و شرکت‌ها کمک کنید وبسایت بسازند، اصلاحاتی را انجام دهند و اشکلات‌شان را رفع کنند.نود و ششمین ایده از ۹۹ مشاغل خانگی پرسود بازار پرطرفداری در بین کارفرمایان دارد که می توانید با شرکت در دوره های آموزشی بلافاصله به کسب درآمد برسید.

۹۷- برنامه‌ریز عروسی

عاشق عروسی هستید؟ پس به یک متخصص برنامه‌ریزی عروسی تبدیل شوید. به زوج‌ها در انتخاب محل برگزاری، گل‌آرایی، لباس‌ عروس و داماد، غذا، سرگرمی، عکاسی، تم‌ها و برنامه‌ریزی ماه عسل کمک کنید.

۹۸- نقاشی روی پارچه(باتیک)

یکی از مشاغل خانگی پرطرفدار طراحی نقاشی‌های زیبا بر روی لباس‌ها و پارچه‌های مختلف است. این کسب و کار می‌تواند برای افرادی که به نقاشی و چاپ روی پارچه علاقه دارند، بسیار مناسب باشد. شاید امروزه افرادی را در سایت‌های مختلف دیده باشید که به دنبال تی‌شرت یا پارچه‌هایی با طرح‌های خاص هستند، این افراد می‌توانند مشتریان خوبی برای شما باشند. سایت‌هایی که تی‌شرت‌های کارتونی یا با طرح بازی‌های مشهور به فروش می‌رسند بازاری مناسب برای شما محسوب می‌شوند.

۹۹- تولید صابون‌های تزیینی

بسیاری از افراد به دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خود اهمیت می‌دهند. یا اینکه برای آن‌ها مهم است که از چه صابونی برای پوست خود استفاده می‌کنند. برای همین افرادی اقدام به تولید صابون‌های خاص تزیینی و درمانی کرده‌اند. این صابون‌ها به صورت جامد و مایع تولید می‌شود و تزیینات خیره کننده‌ای دارد. حتی بعضی از صابون‌ها برای استفاده در وان اختصاص یافته‌اند که حباب بیشتر و بوهای معطر ایجاد می‌کنند.

  • 100-نمد‌دوزی در منزل

نمد‌دوزی در منزلنمددوزی یک نمونه کار آسان ایده کار در منزل است که به تجهیزات کمی نیاز دارد و هزینه مواد اولیه آن هم بالا نیست. اگر به این کار علاقه دارید می‌توانید با نمد محصولات زیبایی مانند کیف، گل‌سر، وسایل تزیینی و… بسازید و با کمی خلاقیت به درآمد خوبی برسید.

  • چرم‌ دوزی در منزل

کیف‌های چرم همیشه طرفداران خود را داشته‌اند. می‌توانید مهارت چرم‌دوزی را یاد بگیرید و از راه دوختن کیف‌های زیبای چرمی در منزل درآمد کسب کنید. این کار به میزان زیادی شبیه نمددوزی است؛ اما به مواد اولیه و تجهیزات نسبتا گران‌تری نیاز دارد.

  • خیاطی

از زمان‌های گذشته افراد زیادی در منزل خود خیاطی می‌کردند و حتی در برخی موارد درآمد یک خانواده را از این راه تامین می‌کردند. در دنیای امروز هم این کار یکی از راه‌های کسب در آمد در منزل است؛ فقط باید شیوه سنتی آن را تغییر دهید تا بتوانید مشتریان خوبی جذب کنید. برای مثال باید بتوانید علاوه بر تبلیغات در دنیای فیزیکی، در دنیای مجازی هم کار خود را تبلیغ کنید تا مشتریان زیادی را از تمام نقاط کشور پیدا کنید و طبق سلیقه مشتریان خیاطی کنید.

  • عروسک‌سازی

عروسک‌های مختلف و زیبایی با نام‌های تیلدا یا عروسک روسی مد شده‌اند و طرفداران زیادی هم دارند. به‌راحتی می‌توانید با انجام این کار در منزل به درآمد خوبی برسید.

  • شمع‌سازی

امروزه از شمع در موارد مختلفی استفاده می‌کنند و بیشتر از اینکه برای روشن کردن محیط از آن استفاده کنند؛ برای تزیین منزل و مراسم‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. درست کردن شمع کار ساده‌ای است و به مواد زیادی هم نیاز ندارد. فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و طرح‌ها و مدل‌های شمع جدیدی بسازید. می‌توانید شمع را با سنگ، چوب، صدف و… ترکیب کنید تا زیبایی بیشتری به کارهای خود دهید.

  • کار در منزل بسته بندی حبوبات

یک نمونه کار در منزل برای بانوان بسته بندی است. بسته بندی مواد غذایی به‌ ویژه بسته بندی حبوبات، یکی از راه‌های کسب در آمد در منزل است. برای شروع این کار به سرمایه زیادی نیاز ندارید؛ اما باید بهداشت را رعایت کنید و مجوزهای لازم را از مراکز مربوطه دریافت کنید.

  • پرورش گیاهان دارویی

اگر فضای مناسبی برای پرورش گیاه در اختیار دارید، می‌توانید گیاهان دارویی را پرورش دهید و بعد به شکل‌های مختلف آن‌ها را به فروش برسانید. برای اینکه در این کار موفق شوید، بهتر است که ابتدا مخاطبان خود را درباره مزایای گیاهان دارویی آگاه کنید و محتوای خوبی به آن‌ها ارائه دهید.

کار در منزل پرورش گیاهان دارویی

  • پرورش قارچ

پرورش قارچ - ایده کار در منزل

پرورش قارچ کار ساده‌ای است و به فضای زیاد و درآمد اولیه زیادی هم نیاز ندارد. با یادگیری تکنیک‌های مختلف این کار، می‌توانید در منزل قارچ پرورش دهید و درآمد کسب کنید.

  • تولید محتوا

اگر استعداد نوشتن دارید و از این کار حس خوبی پیدا می‌کنید، می‌توانید با تولید محتوا به کسب درآمد در منزل برسید. امروزه با تغییر شیوه کسب درآمد مشاغل مختلف، همه مردم به اهمیت محتوا در همه کارها پی برده‌اند و سعی می‌کنند محتوای خوبی را به مخاطبان خود ارائه دهند. شرکت‌های مختلف برای سایت و صفحات اجتماعی خود به یک تولیدکننده محتوا نیاز دارند تا بتواند به زبان مخاطبان با آن‌ها صحبت کند. برخی از شرکت‌ها قبول می‌کنند که در شرکت حضور نداشته باشید و در منزل این کار را انجام دهید. علاوه بر این خودتان می‌توانید در صفحات اجتماعی اکانتی ایجاد کنید و در زمینه تخصصی یا مورد‌علاقه خود، محتوای با‌ ارزش و کاربردی در اختیار مخاطبان قرار دهید و از این راه درآمد کسب کنید.

  • ترجمه

ترجمه از گذشته یکی از کارهایی بوده است که افراد در منزل انجام می‌دادند. امروزه با گسترش اینترنت و ایجاد مشاغل مختلف این کار راحت‌تر شده است و اگر مدرک دانشگاهی یا مدرکی از آموزشگاه‌های معتبر داشته باشید، می‌توانید این کار را شروع کنید. می‌توانید با سایت‌های مختلفی همکاری کنید که بستری برای مترجمان ایجاد کرده‌اند تا با مشتری در ارتباط باشند و سفارش ترجمه آن‌ها را انجام دهند.

  • مشاوره

افرادی که تحصیلات مرتبط در زمینه مشاوره دارند می‌توانند در منزل و از طریق تلفن به افراد مشاوره دهند. مشاوره‌های تحصیلی، کنکور و انتخاب رشته مخاطبان زیادی دارند.

  • آموزش در منزل

یکی از بهترین شغل‌ها برای خانم ها، آموزش است که حتی می‌توانند آن را در منزل انجام دهند. آموزش نواختن سازهای مختلف، آموزش نقاشی، خیاطی، زبان انگلیسی و حتی درس‌های مدرسه برخی از موضوعاتی هستند که می‌توانید در منزل آن‌ها را آموزش دهید.

  • فریلنسر

فریلنسر

بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند حقوق و مزایای کمتری برای کارمندان خود در نظر بگیرند، به جای استخدام یک نیروی ثابت ترجیح می‌دهند کار خود را به فردی بسپارند که در محیطی خارج از شرکت کار را انجام دهد و خروجی را به شرکت تحویل دهد. می‌توانید از مهارت‌های تخصصی خود استفاده کنید و در زمینه‌هایی مانند طراحی، برنامه‌نویسی، تبلیغات و…  با شرکت‌های مختلف همکاری کنید. حتی می‌توانید از طریق اینترنت با شرکت‌های خارجی همکاری کنید و کسب درآمد دلاری داشته باشید. در واقع فریلنسرها می‌توانند کار در منزل با درآمد دلاری داشته باشند.

  • کار در منزل ساخت پاکت پول

ساخت پاکت پول، جعبه‌های هدیه و پاکت‌های مختلف یکی از انواع کار آسان در منزل است. برخی از شرکت‌ها وسایل اولیه و ابزار را در اختیار شما قرار می‌دهند تا برای آن‌ها جعبه درست کنید و در آخر دستمزدی به شما می‌دهند.

  • پخت غذا و شیرینی

اگر به آشپزی و شیرینی‌پزی علاقه دارید؛ می‌توانید از این استعداد در منزل خود درآمد خوبی کسب کنید. در ابتدای کار خود می‌توانید با کافه‌های مختلف کار کنید و کیک و شیرینی مورد‌نیاز آن‌ها را تامین کنید. برای اینکه در کار خود موفق باشید به دنبال یادگیری انواع مختلف شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرهای کشورهای مختلف باشید تا از رقبای خود پیشی بگیرید. همچنین می‌توانید در صفحات اجتماعی شروع به فعالیت کنید و کار خود را گسترش دهید.

اگر به آشپزی علاقه دارید می‌توانید کار خود را در صفحات اجتماعی تبلیغ کنید و مشتری جذب کنید. به‌ دنبال یادگیری غذاهای جدید از ملل مختلف، غذاهای مناسب برای مهمانی‌ها و فینگرفودهای جذاب باشید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. همچنین می‌توانید با پلتفرم‌هایی که غذاهای خانگی می‌فروشند همکاری کنید.

  • پاک کردن و بسته بندی سبزی

این شغل بسیار ساده می‌تواند ایده خوبی برای کار در منزل باشد و درآمد خوبی را برای شما ایجاد کند. در دنیای امروز افراد مشغله‌های فراوانی دارند و اکثر خانم‌های شاغل برای منزل خود از سبزی‌های خرد شده استفاده می‌کنند. قطعا این افراد دوست دارند سبزی خود را از کسی تهیه کنند که مطمئن باشند بهداشت را رعایت می‌کند.

  • ساخت زیورآلات

به راحتی با تهیه مقدار کمی مواد اولیه می‌توانید در منزل زیورآلات زیبا بسازید و از راه‌های مختلف آن‌ها را به فروش برسانید. بعد از مدتی می‌توانید کار خود را گسترش دهید و در زیورآلات خود از آویزهای طلا استفاده کنید تا درآمد بیشتری داشته باشید. همچنین می‌توانید کارهای خود را در مزون‌های مختلف برای فروش بگذارید؛ با فروشگاه‌های مختلف همکاری کنید یا از طریق بستر آنلاین کارهای خود را به مصرف‌کننده نهایی عرضه کنید.

  • نگهداری از کودکان

نگهداری از کودکان - ایده کار در منزل

والدین زیادی هستند که به‌دلایل مختلفی مانند شاغل بودن دوست دارند فردی باشد که از کودک آن‌ها نگهداری کند و نمی‌خواهند او را به مهدکودک بسپارند. اگر حوصله نگهداری از بچه‌ها را دارید می‌توانید این کار را انجام دهید. بهتر است فضایی را در منزل خود برای نگهداری از کودکان آماده کنید و وسایل راحتی و سرگرمی آن‌ها را فراهم کنید.

  • طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون یکی از کارهایی است که خانم ها در آن بسیار موفق هستند؛ زیرا دقت و ظرافت بالایی دارند. می‌توانید با یادگیری برنامه‌های مختلف طراحی دکوراسیون، در منزل خود این کار را انجام دهید و طرح‌های مختلفی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

  • نقاشی رنگ روغن

در صفحات مجازی فعالیت خود را آغاز کنید و نقاشی‌های مختلفی با رنگ روغن بکشید و آن‌ها را به فروش برسانید.

  • نقاشی روی چوب

نقاشی روی چوب اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. می‌توانید روی وسایل چوبی مختلفی مانند سینی، وسایل تزیینی، میز، کمد، آینه، جعبه جواهر و… نقاشی بکشید و آن‌ها را به یک کالای بسیار زیبا و ارزشمند تبدیل کنید و به کسب درآمد در خانه بپردازید.

  • قالی‌بافی

قالی‌بافی یکی از صنایع دستی قدیمی و با‌ارزش کشور ما است. این کار به درآمد اولیه تقریبا زیادی نیاز دارد؛ اما درآمد زیادی را در آینده برای شما ایجاد می‌کند.

قالی‌بافی 

  • قلاب‌بافی

قلاب‌بافی یکی از هنرهای قدیمی و بسیار زیبا است که اکنون دوباره مورد توجه مردم قرار گرفته است و مخاطبان زیادی دارد. با قلاب‌باقی می‌توانید وسایل مختلفی مانند کیف، وسایل تزیینی، سبد و… درست کنید و به درآمد خوبی برسید. حتی می‌توانید این هنر را آموزش دهید.

  • گل‌آرایی

اگر استعداد و سلیقه طراحی فضاهای مختلف با استفاده از گل‌های طبیعی و مصنوعی را دارید می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید. دسته‌گل‌های مختلف، گل‌آرایی جعبه‌ها و وسایل مختلف از جمله کارهایی هستند که می‌توانید انجام دهید و درآمد کسب کنید.

  • گلدوزی

گلدوزی هم یکی دیگر از کارهایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. می‌توانید روی پارجه‌های مختلف گلدوزی کنید و تابلوهای زیبایی درست کنید. با گلدوزی روی مانتو، لباس، روسری و… نیز می‌توانید مخاطبان زیادی پیدا کنید.

  • مجسمه‌ سازی

مجسمه‌سازی کار سخت و پردرآمدی است. می‌توانید مهارت این کار را به‌سادگی یاد بگیرید و از طریق فضای مجازی مجسمه‌های خود را به فروش برسانید. برای رونق گرفتن کار خود می‌توانید با استفاده از مواد بازیافتی مانند پلاستیک‌ها، روزنامه‌ها و… مجسمه‌های زیبایی درست کنید و به محیط زیست هم کمک کنید.

  • تایپ

در سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف کاریابی، می‌توانید سفارش تایپ بگیرید و یک کار در منزل برای خود ایجاد کنید. به ابزار زیادی هم نیاز ندارید و تنها با یک کامپیوتر می‌توانید درآمد کسب کنید.

  • آرایشگری

با گذراندن دوره‌های مختلف آرایشگری می‌توانید در منزل خود یک آرایشگاه کوچک ایجاد کنید و درآمد کسب کنید.

  • نگهداری از حیوانات خانگی

مراکز زیادی برای نگهداری حیوانات خانگی وجود ندارد. شما می‌توانید در منزل خود فضای مناسبی برای حیوانات ایجاد کنید تا با نگهداری حیوانات دیگران و دریافت مبلغ به ازای هر ساعت، درآمد کسب کنید.

  • سفال‌گری

سفال‌گری یک هنر قدیمی است که هنوز هم طرفداران خود را دارد و می‌توانید با کمی خلاقیت برای خود مشتری ایجاد کنید.

  • صابون‌ سازی

صابون‌ سازی - ایده کار در منزل

صابون‌سازی به تازگی در ایران رایج شده است و شما می‌توانید در این بازار تقریبا بکر، درآمد خوبی برای خود ایجاد کنید. با تحقیق درباره صابون‌های گیاهی مختلف می‌توانید برای انواع پوست‌ها و برای درمان بیماری‌های پوستی صابون‌های دست‌ساز بسازید.

  • نقاشی روی شیشه

اگر استعداد نقاشی دارید بهتر است نقاشی روی شیشه را هم امتحان کنید. با نقاشی روی ظرف‌های شیشه‌ای می‌توانید به کسب درآمد در خانه برسید.

  • کارهای هنری چوبی

با چوب می‌توانید کارهای هنری زیبایی خلق کنید و برای خود یک جریان درآمد ایجاد کنید. از طریق اینترنت به راحتی کارهای خود را بفروشید.

  • طراح مراسم

افراد زیادی هستند که برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های مختلف خود به یک طراح و برنامه‌ریز احتیاج دارند. از طریق همکاری با این افراد می‌توانید کسب‌وکاری برای خود ایجاد کنید.

  • طراحی لباس

با گذراندن یک کلاس آموزشی ساده در زمینه طراحی لباس، می‌توانید با مزون‌های مختلف همکاری کنید؛ در منزل طرح‌های خلاقانه خود را ایجاد کنید و برای آن‌ها ارسال کنید.

  • ساخت تراریوم

تراریوم‌ها، وسایل تزیینی جدیدی هستند که می‌توانید با سرمایه کمی آن‌ها را تولید کنید. درباره نحوه ساخت این وسایل جست‌وجو کنید و نحوه ساخت آن‌ها را یاد بگیرید. ساخت این تراریوم‌ها یکی از بیش‌ترین کار در منزل 1397 بوده است.

  • تهیه میوه خشک

تهیه میوه خشک - ایده کار در منزل

میوه‌های تازه تهیه کنید و با رعایت اصول بهداشتی آن‌ها را خشک کنید؛ سپس در بسته‌بندی‌های زیبا آن‌ها را به فروش برسانید.

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی کار زمان‌بر و سختی است. شرکت‌ها و افرادی که صفحات بزرگی دارند برای مدیریت آن‌ها به فردی احتیاج دارند که با این شبکه‌ها آشنا باشد.

  • نقاشی روی پارچه

با کشیدن نقاشی روی پارچه می‌توانید اثرهای بسیار زیبایی خلق کنید. روی کوسن، مانتو، لباس، روسری و… نقاشی کنید. برای فروش محصولات خود می‌توانید با مزون‌های مختلف کار کنید یا به صورت شخصی در فضای اینترنت محصولات خود را بفروشید. کار در منزل دکمه دوزی هم یکی از ایده‌های کار در منزل برای خانم ها است.

کترینگ مواد غذایی «آشپزی و شیرینی پزی»

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: همه ی می توانند اینکار را انجام دهند. کافی است آشپز ماهری باشید یا دست پخت دیگران را عرضه کنید. در هر صورت آشپزی می تواند یک شغل پردرآمد خانگی باشد، حتی در داخل خانه شما! کافی است استعداد آشپزی داشته باشید، سلیقه مشتری‌ها را بشناسید و صد البته به غذا و آشپزی علاقمند باشید.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

هم می توانید محصولات خودرا در فضای مجازی تبلیغ کنید و بفروشید و هم می توانید تراکت هایی آماده کنید ودر محله تان پخش کنید. ممکن است ماه اول و دوم مشتری نداشته باشید اما باور کنید از ماه سوم به بعد مخصوصا بعد از این که گاهی از محصولا ت دست سازتان مثل شیرینی و ترشی و غذا به کاسب های محل بعنوان هدیه دادید سیل مشتریان وفادار به سمت شما روانه میشوند.

 

کسب درآمد از تلگرام

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: خب اینکار را تقرdبا همه ی در هر سن و جنسی می توانند انجام دهند. اینروزها تمام وقت مردم در تلگرام میگذرد پس یک گوشی هوشمند و یک برنامه تلگرام شروع خوبی است.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

می توانید در تلگرام برای کسب و کارهای مختلف بازاریابی کنید. محتوا تولید کنید. کانال و گروه تخصصی بسازید و حتی آگهی بگیرید. بهتر است اینکار را هر چه زودتر امتحان کنید. برای دانستن روشها کسب درآمد از تلگرام اینجا کلیک کنید.

 

راه اندازی مزون لباس خانگی

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: این ایده برای عاشقان مد و لباس عالی است. درواقع این ایده را وقتی چند وقت پیش به دنبال لباس بودم و به این مزون های خانگی سر میزدم گرفتم.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

بنظر کار پررونق و خوبی است. شما یک سری لباس از برخی شهرها مثلاً کیش و قشم و جلفا یا برخی کشورها مثل ترکیه و شهر دبی و … تهیه می کنید و یکی از اتاق های منزل تان را دکوربندی و رگال کشی می کنید و تبدیل به مزون می کنید. حتم دارم شغل خانگی بسیار سودآوری است.

 

نویسندگی و تهیه محتوا

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: خب نوشتن و نویسندگی یک عشقی می‌خواهد که باید حتماً در شما وجود داشته باشد. این شغل بدان معنی نیست که شما یک نویسنده برای کتابها و محصولات چاپی باشید. 

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

بلکه به این معنی است که شما برای وبلاگها، صفحات وب‌سایت، معرفی محصول، تهیه اسناد فنی، و موارد تعداد زیادی از این دست محتوا تولید میکنید در حال حاضر نویسندگان زیادی برای سایت های مختلف مقاله می نویسند که باعث شده نویسندگی یکی از محبوب‌ترین شغل‌های آزاد باشد. شما نیز میتوانید با ایجاد صفحه‌ای شخصی در هر یک از وب سایت های مشهور، کار دراین زمینه را آغاز کنید.

 

ساختن زیورآلات تزیینی

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: ساختن این زیورآلات را میتوانید با درنظر گرفتن میزان بودجه تانآغاز کنید. اگر اوضاع مالی خوبی داشتید از نقره و طلا شروع کنید وگرنه می توانید با هر نوع مواد اولیه ای از پارچه گرفته تا چرم و سرامیک و چوب انواع و اقسام زیورآلات را درست کنید و به فروش برسانید.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

خب البته سلیقه و نوآوری هم دراین شغل حرف اول را میزند که اگر واقعا ایده ای به ذهن تان نمیرسد سریعا یک سر به اینترنت و فضای مجازی بزنید و هرآنچه را لازم بو فرابگیرید و پیاده سازی کنید.

 

معلم تقویتی دروس مدرسه

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: خب شما هم یک روزی پشت نیمکت مدرسه نشسته اید و خوب میدانید ضعف دروس ریاضی و فیزیک و عربی و دیکته و املا و انشا چقدر دردناک است. پس اگر دیپلم خودرا گرفته اید و چند سالی هم در دانشگاه درس خوانده اید و از طرفی به امر آموزش هم علاقمند هستید میتوانید یک آگهی تدریس خصوصی هم حضوری و هم آنلاین بزنید.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

اگر تدریس حضوری را پذیرفتید که خب حتمامی‌دانید چه کار باید بکنید ولی اگر تدریس آنلاین داشتید بجای اینکه در کلاس درس بایستید، از طریق اسکایپ یا در قالب جلسات درس ضبط‌شده تدریس می کنید. تقاضا برای معلم در همه ی‌ی موضوعات، به ویژه موضوعات اصلی مانند زبان انگلیسی، عربی و ریاضی و فیزیک در حال افزایش است.

 

طراحی گرافیکی و صفحه آرایی

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: برای هر فردی که با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی دارد، ذوق هنری و سلیقه گرافیکی دارد و عاشق تجربه کردن کارهای جدید است. اینروزها همه ی به دنبال این هستند که برای خودشان کارت ویزیت خوشگل، تراکت تبلیغاتی، کتاب و مجله و هزار کار هنری و چشمگیر دیگر انجام دهند.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

خب شما مهارت‌های تصویرگری‌تان رابا طراحی پوستر، تبلیغات، کارت ویزیت، و غیره بکار بگیرید. حتی اگر کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی را هم بلد نیستید اشکالی ندارد یک دوره کوتاه مدت ثبت نام کنید و بعدش از هنر و مهارت و علاقتان پول دربیاورید.

 

فروشندگی مستقیم

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: کسیکه روحیه‌ی کارآفرینی و انرژی زیادی دارد، و عاشق ملاقات با آدم‌های جدید است می تواند برای شرکت های مختلف و تولید کننده های بسیار زیادی که در بازار کشور وجود دارند نامه نگاری کند و تقاضای دهد که محصولاتشان رابه فروش برساند. درآمد این شغل بستگی به شرکت دارد، اما عموما ۲۰ تا ۳۵ درصد فروش را بعنوان حق‌العمل دریافت می کنید.

 

برای شروع مثلاً می توانید از یک نمایندگی محصولات آرایشی و بهداشتی آغاز کنید . شما برای فروش اجناس شرکت دورهمی‌هایی برگزار می کنید، خواه این اجناس محصولات استحمام، وسایل باغبانی، کتاب یا لوازم آرایش باشد. به مرور زمان، مجموعه‌ای از مشتریان می‌سازید.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

می توانید مستقیما به شرکت‌ها تقاضای بدهید. طبق معمول نمایندگان شرکت‌ها برای شروع با سرمایه‌گذاری‌های کوچک آغاز میکند «این کاری درست و معقول است»، و گاهی پولی را برای کالای فروشی پرداخت میکنند، بعد ازآن، می توانید هر اندازه می خواهید، کم یا زیاد، کار کنید و بر اساس میزان فروش‌تان سود کنید.

 

خرید و فروش کتابهای دست دوم

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: این شغل برای هر آدمی امکان‌پذیر است و برای افرادی که به کتاب علاقمند هستند بسیار دلپذیر هم هست. این روزهای سایت های خرید و فروش اینترنتی زیادی مثل شیپور و دیوار و … راه افتاده اند که شما حتی می توانید قلب و کلیه و تمام اعضای بدنتان را هم بفروشید!!!! چه برسد به کتاب.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

بنابر این کافی است عزم تان را جزم کنید. یک تعدادی کتاب دست دوم با قیمت مناسب بخرید. تر و تمیزشان کنید. در سایت های حراجی آنلاین برایشان آگهی کنید و تا دو یا سه برابر قیمت بفروشید.

 

مشاغل مربوط به نرم افزارها و برنامه های مختلف کامپیوتری

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: اگر به کامپیوتر و اینترنت علاقمند هستید، بد نیست اگر به شغل هایی مانند طراحی وب یا آموزش مجازی کار با نرم افزارهای پرطرفدار مثل ایندیزاین، فتوشاپ و کورل و حتی برنامه نویسی فکر کنید. تنها هزینه‌ای که برای شروع کار خود لازم دارید هزینه سیستم‌های کامپیوتری است.

 

تایپ و ورود داده ها

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: اگر اندکی حوصله و مهارت ورود اطلاعات به برنامه و تایپ کردن را داشته باشید این شغل هنوز می تواند برای شما پولساز باشد. درست است که در عصر حاضر همه ی سعی میکنند کارهای مربوط به تایپ و داده هایشان را خودشان انجام دهند اما هنوز هم سیل عظیمی از افراد هستند که فقط با قلم و کاغذ آسان هستند و به یک تایپیست یا کارشناس ورود داده نیاز دارند.

 

مشاوره کسب و کار

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: این شغل برای تمام افرادی که یک حرفه بلد هستند عالی است. هر حرفه و هنری که می‌خواهد باشد! بالاخره همیشه یک عده آدم هستند که تازه میخواهند وارد شغل شما شوند و نیاز دارند بدانند چه رشته ای بخوانند، چه کار کنند، از چه سازمانها و ارگان هایی کمک بگیرند، چطور کار پیدا کنند و چطور وقتی بیکار شدند زندگی بگذرانند!

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

واقعا خودتان رابه‌عنوان یک متخصص در رشته‌ی خودتان معرفی کنید و ارتباطات خودتان را فراهم کنید و از طریق مشاوره دادن به دیگران کسب درآمد کنید.

 

ویرایش و نمونه خوانی

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: این شغل برای آنهایی که همیشه در دوره مدرسه املا و انشای ۲۰ داشتند عالی است! اینروزها تعداد زیاد نویسندگان بهدلیل کمبود وقت و گرفتاری های شغل دوم و سوم خود نیاز به ویراستارانی دارند تامحتوای کتابها و مقالات چاپی و الکترونیکی آنان را ویرایش کنند.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

در حال حاضر ویراستاران مستقل بسیاری وجود دارند که تعداد زیادی از آن‌ها هم خدمات ویرایش و هم نویسندگی را انجام میدهند، بنابر این ذکر تعداد دقیق آن‌ها کاری دشوار است و افراد مسلط به دستور زبان بسیار مورد نیاز هستند. میتوانید با مراجعه به یکی از سایت های مرتبط، یا با برقراری تماس با کارگزاران وبلاگ‌ها و مجلات بزرگ، شغلی مناسب در زمینه‌ی ویراستاری بیابید.

 

تدریس خصوصی زبان انگلیسی از منزل

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: آموزش و یادگیری زبان انگلیسی اینروزها برای همه ی مردم از نان شب هم واجب تر شده است! اگر شما دانش آموخته رشته زبان انگلیسی هستید و یا دوره های حرفه ای و تخصصی این رشته را گذرانده اید و مدرک قابل قبولی دارید و از طرفی عاشق چت برخط یا مکالمه‌ی تلفنی هستید اینکار تجربه خوبی برای شما می تواند باشد.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

چون بیش‌تر زبان‌آموزان در محیط اداری کار می کنند و هم‌ چنین به رایانه و اینترت پرسرعت هم دسترسی دارند بنابر این همین امروز یک گروه فیسبوکی یا تلگرامی یا اینستاگرامی درست کنید، برای خودتان تبلیغات راه بیندازید، درباره تخصص ها و مهارت تان سخن بگویید و چندتا شاگرد زبان آموز برای خودتان پیدا کنید.

 

در اینکار درس‌ها یا بصورت تلفنی یا از طریق یک سرویس تماس تصویری زنده مانند اسکایپ یا ایمو ارائه میشود- گاهی این جلسات شب‌ها برگزار میشود، چون شما با زبان‌آموزانی در شغل ها و شهر های مختلف کار می کنید. شما باید متعهد شوید حداقل ۲۰ ساعت در هفته در زمان‌های مشخص کار کنید، و میتوانید تا ۳۵ ساعت هم کار کنید.

 

آرایشگری و خدمات زیبایی

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: این حرفه برای افراد علاقمند و مشتاق به خدمات زیبایی بسیار عالی و مفرح است. اگر دراین زمینه تخصص دارید که چه بهتر! اگرهم ندارید اصلا نگران نباشید زیرا دوره های کوتاه مدت آرایشگری میتوانند پایه ای ترین خدماتمورد نیاز رابه شما آموزش دهند و شما با تبدیل یک اتاق در محل زندگی‌تان یا بیرون ازآن می توانید با ارایه خدمات ساده آرایشگری مثل ابرو و ناخن به دیگران درآمد خوبی داشته باشید.

 

بازاریابی شبکه‌ ای «نتورک مارکتینگ»

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: برای همه ی افرادی که به کسب و کار و پول درآوردن علاقمند هستند و درضمن روابط عمومی خوبی هم دارند عالی است. در بازار کسب و کار این طور است که محصولات شناخته شده همیشه به تعداد فروشندگان بیشتری نیاز دارند.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

چیزی راکه دوست دارید انتخاب کنید، کمی پول صرف آن کنید، کلی تماس تلفنی بگیرید و جستجوی اینترنتی انجام دهید و شاهد سرازیر شدن پول به حساب بانکی‌تان باشید. احتمالا تا حالا با بازاریابان شبکه ای در هر شکل و مدلی مواجه شده اید. خب اینکار حتمادرآمد خوبی دارد که این همه ی متقاضی و خواهان دوروبرش هستند.

 

خیاطی و دوخت و دوز

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: اگر بکار بین پارچه و نخ و چرخ خیاطی علاقه دارید باید بگوییم یک حرفه بسیار پولساز را پیش رو دارید. اینروزها مردم بیشتر از گذشته به فکر سر و وضع و لباس هایشان هستند و داشتن یک خیاط زبردست و خوش قول در هر محله ای نعمت بزرگی برای ساکنان آن منطقه به شمار می آید.

 

نقاشی بکشید

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: خب چه کسی است که از داشتن یک تابلوی نقاشی زیبا و کاردست که البته قیمت خوبی هم داشته است ناراضی باشد؟ قطعا هیچ کس! پس اگر استعداد طراحی و نقاشی دارید، همین امروز شروع کنید.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

شما می توانید از راه نقاشی و سفارش گرفتن یا فروش تابلوهای موجود درآمد داشته باشید. برای اینکار لازم نیست حتماً کارگاهی داشته باشید بلکه برای ارائه آثارتان می توانید وبسایت یا صفحات اجتماعی داشته باشید و هنرتان را برای نمایش و فروش در آنجا عرضه کنید.

 

نماینده خدمات مشتری

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: اینکار برای آدم‌های مردمی، صبور، و بخشنده، که میتوانند هم‌زمان هم با تلفن صحبت کنند و هم با رایانه کار کنند بسیار مناسب است. ما هم مثل شما اولش فکر میکردیم این شغل هنوز در ایران جا نیفتاده است اما با یک سرچ ساده اینترنتی به این نتیجه رسیدیم که نه تنها شغل خوبی است بلکه می تواند درآمد خوبی هم برایتان داشته باشد.

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

چرا که تعداد زیادی از شرکت‌ها با خدمات فروش آنلاین به دنبال کارکنانی با قابلیت‌های صحبت کردن عالی و مهارت‌های رایانه‌ای قوی هستند تا به مشتریان کمک کنند. یا سایز و رنگ دلخواهشان را پیدا کنند موقعیت های شغلی تمام‌وقت و نیمه‌وقت، هردو در شرکتها وجود دارند اما بعلت محدودیت فضا و دردسرهای بیمه و مشکلات قانونی تعداد زیادی از کسب و کارها ترجیح می دهند با یک دورکار زبر و زرنگ دریک بازه‌ی زمانی ۴ ساعته در روز کار کنند.

 

پرورش قارچ

معرفی 20 شغل پول ساز خانگی | کسب و کار پردرآمد در منزل

اینکار در منزل برای چه کسانی عالی است: برای اینکار کافی یک کمی اهل گل و گیاه باشید و از برخی شرایط و شیوه های نگه داری از گیاهان و خاک و غیره مطلع باشید. اینروزها پرورش قارچ تبدیل به یک شغل خانگی بسیار پررونق شده است. البته یادتان باشد قبل از شروع کار فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید و با یک متخصص این رششته هم مشورت کنید.

 

نکات پایانی

وقتی به دنبال فرصت‌هایی برای کسب درآمد بصورت برخط هستید، مراقب این خط قرمز‌ها باشید:

 

= وب‌گاه‌هایی که اطلاعات تماس ندارند.

= یک کسب و کار قانونی برای شما روشی برای دسترسی به خودش ایجاد می کند.

= به دنبال صفحه‌ی “درباره‌ی ما” باشید.

= به دنبال اطلاعاتی از شرکت یا مدیرعامل، به همراه عدد‌تماس، آدرس، یا ایمیل، در اختیارتان میگذارد.

= «با عدد تلفن تماس بگیرید تا ببینید آیا کسی جواب میدهد یا نه.»

= وب‌گاهی که فقط یک نوع راه ارتباطی دارد و روش دیگری برای تماس گرفتن با یک انسان واقعی ندارد، مشکوک است.

= بیش از حد خوب بنظر می رسد.

= وعده‌هایی مبنی بر اینکه در عرض یک هفته در خانه هزاران دلار پول درآورید هرگز واقعی نیست.

= در اینترنت ازآن شکایت و گلایه‌هایی وجوددارد.

= یک جست‌وجوی اینترنتی سریع انجام دهید.

= نام وب‌گاه رابا “کلاه‌بردای” تایپ کنید و ببینید چه چیزهایی نمایش داده می شود.

= اگر کسی فریب‌شان را خورده باشد، طبق معمول مطلبی درباره‌اش در اینترنت منتشر کرده‌است.

 

23 شغل پردرآمد برای دورکاری | با یک رایانه شاغل شوید!

بعضی از کارها هستند که نیازی نیست حتما به شرکت یا محل کار برویم و در خانه یا هرجای دیگر هم می‌توان آن‌ها را انجام داد. در این مطلب چند شغل مناسب دورکاری به شما معرفی کرده‌ایم.
در این مقاله می‌خوانید:

دوست دارید شغلی داشته باشید که لازم نباشد صبح زود از خواب بیدار شوید و در ترافیک و شلوغی به محل کار بروید؟ کامپیوتر و اینترنت تغییرات زیادی در بسیاری از مشاغل ایجاد کرده‌اند. خیلی از کارها فقط با این دو وسیله انجام می‌شوند. به همین دلیل لازم نیست حتما به محل کار برویم و حتی از خانه هم می‌توانیم با یک لپ تاپ و از طریق اینترنت وظایف شغلی خودمان را انجام دهیم.

شاید تا قبل از این فکر می‌کردیم چنین چیزی شدنی نیست، اما ویروس کرونا و دورکار شدن اکثر کارمندان همه چیز را تغییر داد. همین الان خیلی از مردم به دنبال شغلی هستند که بتوانند آن را به صورت دروکاری انجام دهند. اگر شما هم مثل من از علاقه‌مندان شدید به کارهای غیر حضوری و دورکاری هستید، در این مقاله همراه من باشید چون می‌خواهم کمک‌تان کنم یک شغل مناسب برای خودتان انتخاب کنید.

چه شغل‌ هایی را می‌توانیم به صورت دورکاری انجام دهیم؟

درست است که انجام کار در منزل خیلی رویایی و ایده‌آل به نظر می‌رسد، اما طبق تجربه می‌گویم که بعد از مدتی حتی این شرایط هم برای‌تان عادی می‌شود!

چه شغل‌ هایی را می‌توانیم به صورت دورکاری انجام دهیم؟

با توجه به این، 2 فاکتور بسیار مهم را در انتخاب شغل در نظر بگیرید، فاکتور اول علاقه و فاکتور دوم درآمد. این دو همان چیزهایی هستند که هیچ وقت اجازه نمی‌دهند از شغل‌تان خسته شده و دوباره به فکر تغییرش بیوفتید.

1_ برنامه نویس

طبق آخرین آمار، درآمد یک برنامه نویس در خارج از کشور سالانه چیزی بین 60 تا 70 هزار دلار بوده و خب درآمد برنامه نویسان داخل کشور هم در سطح حرفه‌ای، بیشتر از 10 میلیون تومان است. به‌طور کلی همه برنامه نویسان می‌توانند به‌شکل دورکاری فعالیت کنند. چون تنها چیزی که آنها برای شغل‌شان نیاز دارند، یک رایانه و در ادامه یک خط اینترنت است.

اگر قصد تبدیل شدن به یک برنامه نویس را دارید، باید ابتدا مطمئن شوید که از این شغل خوش‌تان می‌آید چون در این کار قرار است با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و عملا اگر اهل حل مسئله نیستید، در این زمینه به مشکل می‌خورید. البته با توجه به درآمد بالایی که برنامه نویسان دارند، برخورد با این مشکلات کاملا توجیه شده است.

برای شروع یادگیری آن‌هم باید ابتدا انتخاب کنید که قرار است برنامه نویس کدام حوزه شوید؟ سایت، اندروید، رایانه و... . بعد از آن‌ به کمک منابع رایگان کمی دانش‌ عمومی‌تان را بالا ببرید، سپس با شرکت در یک دوره آموزشی یا کارآموزی، تخصصی وارد حوزه شوید.

2_ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

مدیریت فروشگاه اینترنتی به صورت دورکاری

احتمالا بارها در سطح وب عکس‌هایی را دیده‌اید که یک نفر لب ساحل نشسته و با لپ تاپی که روی پایش گذاشته، در حال کار کردن است. در واقع به نظر من این عکسِ یک فروشگاه‌دار اینترنتی موفق است!

زمانی که کسب و کار اینترنتی شما راه‌اندازی شد و چند ماهی هم از فعالتیش گذشت، دیگر اجباری برای حضور در محل کار ندارید و می‌توانید صرفا با یک رایانه، آن را مدیریت کنید. مخصوصا که اگر یک کسب و کار اینترنتی از نوع دراپ شیپینگ باشید زحمات‌تان برای مدیریت بیزینس بسیار کم است و صرفا باید به بهبود وضعیت سایت برسید که خب این‌هم به‌شکل غیر حضوری قابل انجام است.

ایجاد یک کسب و کار فروش اینترنتی اصلا سخت نیست. برای شروع این بیزینس، همین حالا وارد صفحه فروشگاه ساز پرتال شوید، در کم‌تر از 5 دقیقه یک فروشگاه اینترنتی رایگان (تا 7 روز) بسازید. بعد از آن با دیدن ویدیوهای آموزشی پرتال و مطالعه بقیه مقالات آموزشی سایت، به مرور کسب و کارتان را رشد بدهید تا به درآمد برسید.

3_ تولید کننده محتوای سایت

همین مقاله‌ای که الان در حال خواندنش هستید، نتیجه کار یک محتوانویس سایت (من) است. انجام این کار هم دقیقا مثل کارهای قبلی صرفا یک رایانه و اینترنت می‌خواهد. راستش الان هم که من در حال نوشتن این مقاله هستم، نه در شرکت بلکه در اتاق خواب خودم کار می‌کنم.

برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای سایت، در ابتدا نیاز به کمی آشنایی با نویسندگی دارید که البته می‌توانید آن را با تمرین هم به دست بیاورید. بعد از آن‌هم باید بدانید که «تولید محتوا چیست» و سئو محتوا را یاد بگیرید.

4_ مترجم

اگر توانایی ترجمه از انگلیسی به فارسی یا در حالت بهتر از فارسی به انگلیسی را داشته باشید، عملا دیگر نیاز به هیچ نگرانی ندارید! کافی است صرفا یک رایانه دست و پا کنید تا دریایی از شغل‌های دورکاری به روی‌تان باز شود.

مترجم دورکار یک شغل پردرآمد

در واقع این مهارت به شما اجازه می‌دهد به شغل‌های دورکاری مثل تولید محتوای سایت، مترجمی آنلاین، ساخت زیرنویس ویدیو و... دسترسی داشته باشید. برای شروع و انتخاب شغل دقیق، پیشنهاد می‌کنم به وب سایت "انجام میدم" یا "پونیشا" رفته و با مشاهده انواع مشاغل، یکی را انتخاب کرده و در همان حوزه فعالیت‌تان را شروع کنید.

5_ تولید محتوای اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی این روزها فرصت‌های شغلی بسیار زیادی به وجود آورده‌اند. مثلا همین اینستاگرام چندین هزار فرصت شغلی صرفا برای تولید کنندگان محتوا ایجاد کرده. در این شغل، شما صفحه اینستاگرام یک کسب و کار یا فرد را مدیریت می‌کنید و در ازای تولید پست و استوری و افزایش فالوور، به‌شکل ماهانه هزینه‌ای را دریافت می‌کنید. این هزینه با توجه به جزئیات کاری که انجام می‌دهید، از ماهی 500 هزار تا 10 میلیون تومان و گاها بیشتر هم هست.

اگر به این شغل یا شغل تولید محتوای سایت علاقه دارید، حتما مقاله «چک لیست تولید محتوا» را بخوانید. در این مقاله در مورد هر دو این شغل‌ها توضیح داده‌ام.

6_ طراح گرافیک

همه این تصاویر گرافیکی که در سطح وب مشاهده می‌کنید و حتی ترکیب رنگ همین سایت پرتال خودمان، همه نتیجه کار متخصصان طراح گرافیک است!

این عزیزان با دانشی که در زمینه شناخت و ترکیب رنگ‌ها دارند و البته به کمک مهارت‌شان در کار با نرم افزارهایی مثل ایلاستریتور و فتوشاپ، تصاویر مختلف را طراحی کرده و آنها را به مشتریان‌شان در زمینه طراحی سایت و دیگر کارهای گرافیکی می‌فروشند. اگر قصد فعالیت در این حیطه را دارید، نیازمند یک رایانه قدرتمند هستید که بتواند به راحتی نرم افزارهای گرافیکی را اجرا کند.

7_ نویسنده

فارغ از شغل تولید محتوا، افرادی که توانایی و مهارت نویسندگی داشته باشند می‌توانند به شغل‌های دورکاری دیگری هم وارد شوند.

نویسندگی به صورت دورکار و در خانه

مثلا می‌توانند به عنوان نویسنده دورکار در یک روزنامه فعالیت کنند، می‌توانند به عنوان نویسنده سایه برای دیگران کتاب نوشته و به نام آنها چاپ کنند، می‌توانند برای کپشن پست‌های اینستاگرام متن بنویسند، می‌توانند خدمات تایپ ارائه کنند و... . البته پیشنهاد من این است که اگر مهارت نویسندگی دارید، صرفا در یکی از حوزه‌های بالا فعالیت کنید.

8_ متخصص منابع انسانی

در شرایط کرونا، معلوم شد خیلی از متخصصان منابع انسانی می‌توانند بدون مشکل و به راحتی شغل‌شان را از راه دور مدیریت کنند، اما خب به‌طور کلی این یک شغل حضوری است.

در هر حال، یک متخصص منابع انسانی باید آگهی استخدام منتشر کرده، رزومه نیروهای جدیدی که برای استخدام در شرکت ارسال شده را بررسی کند، با آنها مصاحبه کرده، بهترین‌ها را به استخدام در آورده و نهایتا آنها را برای شروع به کار راهنمایی کند.

9_ سئوکار

(چه شغل‌‌هایی را می‌توانیم به صورت دورکاری انجام دهیم؟) احتمالا شما این عبارت یا عبارتی مشابه را در گوگل جستجو کرده‌اید و به این مقاله از سایت پرتال رسیده‌اید. اما چه چیزی باعث شده این مقاله از سایت ما در گوگل رتبه بالایی داشته و خیلی از رقبای‌مان رتبه‌شان کم‌تر از ما باشد؟ خب اینها همه به سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو برمی‌گردد. چیزی که در مقاله «سئو چیست» به زبان ساده توضیحش دادم.

در واقع کسی که مهارت سئو کردن سایت را داشته و می‌تواند با اجرا کردن فاکتورهای مختلف، وب سایت را برای نمایش در نتایج جستجو بهینه کند، سئوکار است. این شغل هم کاملا به‌شکل دورکاری قابل انجام بوده و البته درآمد بسیار زیادی هم دارد.

10_ متخصص تبلیغات آنلاین

متخصص تبلیغات آنلاین کسی است که برای افزایش مشتریان و برندسازی بیزینس شما، از انواع روش‌های تبلیغ اینترنتی کمک می‌گیرد. روش‌هایی مثل ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل، تبلیغ بنری، حتی سئو و... .

متخصص تبلیغات آنلاین با شرایط دورکاری

اصولا متخصصان تبلیغات با توجه به اینکه یک بودجه مالی در اختیارشان قرار می‌گیرد، در شرکت‌ها به‌شکل حضوری فعالیت می‌کنند. اما در عین حال خیلی از آنها به صورت دورکاری با برندها همکاری کرده و وظایف‌شان را انجام می‌دهند.

11_ تبلیغ نویس

اگر سری به صفحه سایت ساز پرتال بزنید، متوجه می‌شوید که در این صفحه نویسنده سعی کرده مخاطب را با کمک انواع راهکارهای مختلف، به کلیک روی دکمه ساخت سایت ترغیب کند. در واقع این صفحه، محصولِ دست یک تبلیغ نویس است! تبلیغ نویسان افرادی هستند که متن و تصویر را با توجه به تخصصی که دارند، به نوعی به کار می‌گیرند تا مخاطبان را به انجام یک کار خاص ترغیب کنند.

برای یادگیری این شغل می‌توانید ابتدا از مقالات رایگانی که در سطح وب وجود دارد استفاده کنید و سپس به سراغ دوره‌های غیر رایگان بروید. البته تبلیغ نویسی با توجه به اینکه هنوز خیلی در ایران جا نیوفتاده، خیلی هم بازار داغی ندارد اما قطعا در آینده بازار پرمشتری‌تری خواهد داشت.

12_ پشتیبانی مشتریان

خیلی از شرکت‌های بزرگی که امروز در سطح وب فارسی و انگلیسی فعالند، تعداد زیادی نیروی پشتیبانی مشتریان غیر حضوری دارند. این نیروها از منزل یا هر محل دیگری که به کمک رایانه خودشان به مشکلات مشتریان پاسخ می‌دهند، آنها را راهنمایی کرده و به‌طور کلی مخاطبان سایت را پشتیبانی می‌کنند.

13_ مدیر محصول

مدیر محصول دورکار

مدیر محصول کسی است که سعی می‌کند در مورد نیاز مشتریان، خود محصول، نقاط ضعف و قوت و... اش اطلاعاتی به دست آورده و با این اطلاعات محصول را بهبود بدهد. با توجه به این توضیحات، عملا باید برای فعالیت در این شغل دائما با بخش بازاریابی و پشتیبانی ارتباط داشته باشید. اما خب خیلی از مدیران محصول این ارتباط را به‌شکل آنلاین مدیریت کرده و در شرکت حضور پیدا نمی‌کنند.

14_ بازاریاب تلفنی

شاید جالب باشد بدانید خیلی از بازاریاب‌هایی که روی تلفن همراه شما زنگ زده و می‌خواهند محصولی را بفروشند، نه در شرکت بلکه در منزل خودشان مشغول به کار هستند!

شغل بازاریابی تلفنی یکی از آن مشاغلی است که می‌توانید بدون نیاز به حضور و در هر مکانی انجامش بدهید. برای این شغل هم ابتدا نیاز به کمی قدرت بیان و سپس یک خط تلفن دارید. اگر می‌خواهید در این شغل فعالیت کنید باید نحوه ارتباط و صحبت با مشتری را بلد باشید. نگران نباشید چون با خواندن مقاله «فوت و فن‌های صحبت با مشتریان فروشگاه» دستتان می‌آید که چطور با مشتری صحبت کنید.

15_ ویرایشگر ویدیو

همه ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های سطح وب و حتی تلویزیون مشاهده می‌کنید، نتیجه کار یک یا چند ویرایشگر ویدیو است.

این متخصصان با کمک نرم افزارهایی مثل پریمیر و افترافکت اقدام به ویرایش و ساخت ویدیوها برای تیزرهای تبلیغاتی و دیگر موارد می‌کنند. دقت کنید؛ رایانه‌ای که برای این کار نیاز دارید باید یک رایانه قدرتمند با سخت افزار قوی باشد.

16_ سازنده انیمیشن

انیمیشن سازی به صورت دورکاری

یکی از زیرشاخه کارهای ویدیویی، ساخت انیمیشن است. در این شغل فرد با یک‌سری ابزار مخصوص رایانه‌ای اقدام به ساخت انیمیشن‌های 2 بعدی، 3 بعدی و دیگر انواع انیمیشن‌ها می‌کند. این انیمیشن‌ها ممکن است برای برنامه‌های تلویزیونی یا تبلیغات به کار گرفته شوند.

17_ تدریس آنلاین

همین حالا اگر وارد سایت‌هایی مثل ایسمینار شوید، مشاهده می‌کنید که تعداد زیادی دوره و وبینار در آنها ثبت شده. نکته جالب اینجاست که مدرسان این سایت، دوره‌های‌شان را به‌شکل غیر حضوری و از خانه برگزار کرده و کسب درآمد می‌کنند. یک راه برای کسب درآمد از تدریس اینترنتی این است که یک دوره آموزشی ضبط کنید و آن را در اینترنت بفروشید. روش انجام این کار را به صورت کامل در مقاله «راهنمای کامل ساخت فروشگاه اینترنتی فایل» توضیح داده‌ایم.

18_ مشاور

اغلب مشاوران برای ارائه خدمات به مشتریان‌شان حتی نیاز به اجاره دفتر هم ندارند. بلکه کافی است از طریق سایت، خدمات‌شان را بازاریابی کرده و در خانه و با تلفن به مخاطبان مشاوره بدهند.

19_ دستیار مجازی

اصولا افراد پرمشغله، مخصوصا آنهایی که در دنیای وب فعالند، برای کاهش حجم کارهای‌شان از یک دستیار مجازی کمک می‌گیرند. دستیارهای مجازی بدون نیاز به حضور در شرکت، می‌توانند از خانه فعالیت‌های مورد نظر کارفرما را انجام بدهند. این فعالیت‌ها چیزهایی مثل برنامه‌ریزی، هماهنگی با دیگر نیروها، مدیریت سایت و... است.

20_ گویندگی و ویرایش صدا

در حال حاضر که بازار تولید محتوا خیلی داغ است، بسیاری از برندها برای بازاریابی نیاز به صدای گویندگان دارد. در ادامه گوینده‌ها برای کار الزامی به حضور در شرکت نداشته اما اصولا باید به استودیوها رفته و آنجا صدای‌شان را ضبط کنند. علاوه بر این اگر در حوزه ویرایش صدا و صوت فعالیت کنید، می‌توانید این شغل را به‌شکل غیر حضوری انجام بدهید.

21_ حسابداری

حسابداری هم یکی دیگر از مشاغلی است که به تازگی بین شغل‌های غیر حضوری دسته‌بندی می‌شود. در حال حاضر خیلی از حسابدارها به‌شکل پروژه‌ای و در انتهای هر ماه اقدام به بررسی حساب مشتریان خودشان بدون نیاز به حضور در شرکت می‌کنند.

شغل حسابداری با شرایط دورکاری در خانه

22_ ویراستاری

شرکت در یک کلاس ویراستاری نیاز به نهایتا 30 تا 50 ساعت زمان دارد و بعد از آن و با کمی تمرین، می‌توانید به یک ویراستار تبدیل شوید که در منزل و بدون نیاز به حضور در شرکت، خدمات ویراستاری ارائه می‌کند. البته این شغل هم برای همه مناسب نیست و چون کمی حوصله‌سربر است، صرفا به افرادی که به آن علاقه دارند توصیه می‌کنم به سراغش بروند.

23_ طراحی سایت

بازار طراحی سایت الان به‌شدت شلوغ است و شما هم می‌توانید با گذراندن حدود 50 تا 100 ساعت کلاس و البته تمرین، به این بازار وارد شوید. دقت کنید، با توجه به اینکه دست در این بازار زیاد است، ممکن است جا افتادن‌تان در آن کمی زمان‌بر باشد بنابراین اگر صبر کافی دارید، این شغل را انتخاب کنید.

پردرآمدترین مشاغل غیر حضوری کدامند؟

طبق تجربه می‌گویم همیشه در هر بازاری متخصصان واقعا خِبره، درآمد بسیار بالایی دارند. اما اگر باز هم اصرار دارید که نام چند شغل پر درآمد را بنویسم، می‌توانم بگویم که "به ترتیب" این مشاغل بیشترین درآمد را برای صاحبان‌شان دارند:

  1. فروشگاه اینترنتی،
  2. برنامه نویسی،
  3. سئو سایت،
  4. ویرایشگر ویدیو،
  5. تولید محتوای اینستاگرام،
  6. تولید محتوای سایت.

پردرآمدترین مشاغل غیر حضوری کدامند؟

در این بین بیزینس فروشگاه اینترنتی به دلیل قابلیت گسترش بالا، درآمد نامحدودی داشته و عملا شرایط مالی‌اش بسیار بهتر از دیگر شغل‌ها محسوب می‌شود.

دورکاری در هر شرایطی قابل انجام است

خدا را چه دیدید شاید تا چند سال آینده همه مشاغل به صورت دورکاری شدند و دیگر هیچ کس لازم نبود وقت خود را در راه محل کار هدر بدهد. شاید زمانی برسد که سوال (چه شغل‌‌هایی را می‌توانیم به صورت دورکاری انجام دهیم؟) خیلی بی معنی و خنده‌دار باشد، چون هر کاری را بتوان به صورت دورکاری انجام داد. به هرحال تا آن زمان با مشاغلی که در همین مقاله گفتیم شروع کنید تا به دورکاری و کار در خانه عادت کنید.

در بین کارهایی که معرفی کردیم ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی از بقیه پول‌سازتر است. چون خودتان صاحب یک کسب و کار می‌شوید و یک حقوق‌بگیر ساده نیستید. اگر قصد دارید با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یک کسب و کار غیر حضوری پرپول بسازید، پرتال به شما کمک می‌کند به راحتی سایت فروشگاهی خودتان را بسازید. در این صفحه می‌توانید در کم‌تر از 5 دقیقه سایت‌تان با ظاهر دلخواه را ساخته و بعد از 7 روز در صورت رضایت، هزینه سالانه‌اش را پرداخت کنید.

راستی اگر به جز مشاغل بالا شما هم شغل غیر حضوری دیگری سراغ دارید، در بخش نظرات آن را بنویسید تا در آینده به مقاله اضافه‌اش کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد