وبلاگ آموزشی استاد شایسته

وبلاگ آموزشی استاد شایسته

انتخابی از مطالب و داستانهای آموزنده درباره مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، موفقیت ، سلامت؛ و نظرات شخصی نویسنده
وبلاگ آموزشی استاد شایسته

وبلاگ آموزشی استاد شایسته

انتخابی از مطالب و داستانهای آموزنده درباره مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، موفقیت ، سلامت؛ و نظرات شخصی نویسنده

طراحی UX (تجربه کاربر) و UI (رابط کاربری) و فیگما

طراحی UX چیست؟

طراحی UX یا تجربه کاربری، فرآیندی است که طی آن گروه‎ های طراحی در حین تولید محصول یا ارائه خدمت تجاری سعی در بهبود تجربیات کاربر با توجه به شعارهای تجاری برند خود دارند. تجربه کاربری شامل کل فرآیند تولید من جمله برندسازی، طراحی و دیزاین، قابلیت استفاده و عملکرد است. کسانی که در حوزه طراحی UI / UX فعالیت می‎کنند، وظایفی همچون آنالیز و تحلیل نیازهای کاربر را برعهده دارند. طراحان UX خواهان ایجاد شرایطی لذت‎بخش و  دلپذیر برای کاربران خود هستند. در واقع، می‎توان گفت طراحان UX وقت زیادی را صرف تحقیق درباره رفتارهای کاربر و قابلیت استفاده از محصولات شان می‎کنند.

طراحی UI چیست؟

محصولات دیجیتالی موفق به طراحی بصری کارآمد نیاز دارند. طراحی رابط کاربری به طراحی ظاهر یک اپلیکیشن و یا وب سایت مرتبط است. مواردی مانند نحوه طراحی آیکون‎ ها در دنیای دیجیتال، نحوه چیدمان آنها در صفحه و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر شامل این حوزه طراحی هستند. عناصر طراحی همچون قلم، گرافیک، رنگ آمیزی و … همگی جز عناصر طراحی UI هستند.

 

تفاوت بین طراحی UX و طراحی UI چیست؟

ممکن است برایتان سوال پیش آید چه تفاوتی بین طراحی UX و طراحی UI وجود دارد و یا چگونه UI UX کار شویم. در پاسخ به سوال اول باید گفت UI زیرشاخه ‎ای از طراحی UX است. طراحی UX به مطالعه رفتار کاربر و آزمایش قابلیت استفاده از محصول می‎پردازد. در حالی که طراحی UI به بررسی دقیق نحوه تعامل کاربر با یک محصول دیجیتال می‎پردازد. طراحان UI از ابزارهایی همچون پویانمایی، نوشتن متن و اصول طراحی بصری به منظور بهبود تجربه کاربر در حین گشت و گذار در وب سایت یا اپلیکیشن استفاده می‎کنند. همچنین، آنها سعی در بهبود تجربه کاربران دارند. این عناصر طراحی UI بخشی از موارد بهبود تجربه کاربری هستند که بخشی از مسئولیت طراحان UX هستند.

نکته
برای الهام گرفتن و ابده پردازی در نقطه شروع می توانید مقاله 14 نمونه از بهترین منابع و سایت های UI و UX برای الهام گرفتن را مطالعه فرمایید.

چگونه UI UX کار شویم؟

در پاسخ به سوال دوم باید گفت شما برای تبدیل شدن به یک طراح UX UI می‎توانید به چندین روش مختلف اقدام نمایید:

  • شما می‎توانید به صورت خود آموز بسیاری از مهارت‎ های اساسی طراحی UI / UX را بیاموزید. بسیاری از نمونه‎ های اولیه، آموزش ‎ها و مهارت‎ های مورد نیاز طراحی UI / UX می‎توانند به شما برای دستیابی به هدفتان کمک کنند.
  • در یک دوره آنلاین آموزش طراحی UI / UX شرکت کنید. شما می‎توانید با شرکت در یک دوره مقدماتی طراحی کار خود را آغاز کنید. پس از آن می‎توانید گواهینامه طراحی UI / UX سپری شده خود را کسب کنید.
  • از اصول طراحی UI / UX در کار خود استفاده کنید. در حالی که به یادگرفتن طراحی UI / UX می‎پردازید، سعی کنید از تکنیک‎ هایی که می‎ آموزید در کارتان بهره ببرید. به این ترتیب، شما از طریق جمع ‎آوری بازخورد و آنالیز آنها می‎توانید به راه حل‎ های کاربردی و جالب دسترسی پیدا کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد