وبلاگ آموزشی استاد شایسته

وبلاگ آموزشی استاد شایسته

انتخابی از مطالب و داستانهای آموزنده درباره مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، موفقیت ، سلامت؛ و نظرات شخصی نویسنده
وبلاگ آموزشی استاد شایسته

وبلاگ آموزشی استاد شایسته

انتخابی از مطالب و داستانهای آموزنده درباره مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، موفقیت ، سلامت؛ و نظرات شخصی نویسنده

نقش شرکت ­های دانش بنیان در امنیت غذایی

نقش تأثیرگذار دانش بنیان ها در ارتقای امنیت غذایی کشور


غلامرضا نوری قزلجه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی مبحث مهمی از اقتصاد کشور است و موضوع امنیت غذایی بسیاری از روابط را تغییر می‌دهد. در جنگ اوکراین شاهد بودیم که عدم تعادل در بازار محصولات کشاورزی به وجود آمد و مشکلات زیادی برای اقتصاد کشاورزی در جهان ایجاد شد.


 اگر قرار باشد که در کشور نگاه علمی و درست به بخش کشاورزی وجود داشته باشد این نگاه از منظر شرکت‌های دانش‌بنیان قابل توجیه است.

وی به مشکلاتی که بخش کشاروزی با آن مواجه است اشاره کرد و افزود:‌بحران آب و تغییرات اقلیمی از موضوعات است که بخش کشاورزی با آن دست به گریبان است و امنیت اقتصادی کشور‌ها از جمله ایران را با مخاطره مواجه کرده است.


حل معضلات بخش کشاورزی نیازمند نگاه علمی و دانش‌محور است


عضو کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد: رشد برخی از گونه‌های بومی مناطق محدود شده است. در شرایط کم آبی، بهره‌وری در واحد سطح در دامپروری و زراعت باز موضوعی مهم است که بهبود آن نیازمند نگاه علمی و دانش‌محور است.

  ادامه مطلب ...

توسعه کشاورزی دانش‌بنیان با محوریت امنیت غذایی

ارتقای بهره‌وری در راستای تأمین امنیت غذایی مهم‌ترین هدف سیاست اقتصاد دانش‌بنیان در ایران است.

 رهیافتی که پیروی از آن، با توجه به چالش‌های پیش‌روی تولید با رویکرد سنتی، بیش از پیش احساس می‌شود. در این راستا، دولت‌ها با توجه به اهمیت گندم به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات راهبردی کشور، از طریق سرمایه‌گذاری‌ در برنامه‌های تحقیقاتی و ترویجی اصلاح ارقام،‌ همواره درصدد ارتقای بهره‌وری برای تأمین امنیت غذایی می‌باشند. با این وجود، موفقیت در تحقیقات امری ضروری است تا بدین وسیله بهره‌وری افزایش یابد.

 لذا، پیشنهاد می‌شود با بهبود برنامه‌های آموزشی و ترویجی، زمینه‌ی پذیرش ارقام اصلاح شده توسط کشاورزان از طریق افزایش سطح آگاهی، فراهم شود.

همچنین

  ادامه مطلب ...