من یک قانون طلایی دارم که آن را به همه همکارانم هم یاد دادهام:
همه چیز باید ثبت شود.
کوچکترین کارها و اقدامات را باید جایی بنویسد.
در یک نرمافزار که گم نشده و اطلاعات آن از دست نمیرود.
درطول سالها مدیریت و مشاوره یکی از ضعفهای مدیران و به دنبال آن سازمانها فقدان یک سیستم ثبت مستندات می باشد.
و از آن فاجعه آمیزتر نبودن نظام ثبت اتفاقات داخل سازمان و عدم مهارت گزارش نویسی کارشناسان سازمان است.
پله بعدی که بعد از مستند سازی و بایگانی حرفه ای و هوشمند مستندات است موضوع مهم مدیریت دانش در سازمانهاست.
امیدوارم مدیران محترم به این نکته توجه کنند تا یک شرکت خوب و موفق داشته باشند.
برای اطلاع از چگونگی اجرای این مهارت در میان مطالب این وبلاگ می توانید جستجو داشته باشید.
باتشکر شایسته
فرقی نمیکند شما یک کسبوکار چند نفره کوچک دارید یا یک شرکت بزرگ به گزارههای زیر با دقت توجه کنید:
شاید باور نکنید اما تمام آنچه که شما را در مسیر رویایی سیستمسازی، بهبود مستمر و رشد قرار میدهد از رعایت یک قانون ساده شروع میشود، یک قانون طلایی: